Avatar billede lonestar Nybegynder
06. juli 2005 - 04:23 Der er 5 kommentarer

Langsom USB 2.0 under Win XP Pro SP2

Efter at have kørt Win 2k nogle år følte jeg forleden at det var tid til at opgradere til Win XP pro. Efter at have installeret XP Pro med SP2 og alle opdateringer ville jeg lige tage en backup af alle de vigtigste ting. Til min store overraskelse kunne jeg ikke presse mere end ca. 1MB/s til min USB-key som kunne æde 6MB/s under Win 2k.

Jeg har søgt efter informationer mange steder og konkluderet at USB 2.0 bestemt ER enablet. F.eks. kan jeg stadig læse fra min USB-key med de 7MB/s som jeg kunne under Win 2k.

Det er lidt håbløst at have en 1GB key som man kun kan fylde med 1MB/s. Er der nogen som har fundet en løsning eller bare en forklaring på den lave hastighed?
Avatar billede seeker Nybegynder
06. juli 2005 - 10:55 #1
Jeg går ud fra at du bruger explorer til at overfører med?

Mulige fejl.
Installer en driver til USB disken (kan være svær at finde da sådan noget jo burde være plug-n-play, men flere usb stick har alligevel en.
Explorer har en temmelig elendig copy rutine. Prøv et program som fx copyhandler til at overføre med http://copyhandler.com/index.php?dzial=pliki (freeware) evt betalings programmer som fx. file commander (tidligere windows commander) som kan være en rar investering hvis man kopiere meget (også indbygge rename tool, folder/disk sync og FTP client).
Avatar billede lonestar Nybegynder
06. juli 2005 - 12:56 #2
Der er ingen medfølgende drivere til 2000/Win XP. Det er windows commander jeg benytter til at kopiere med.

Jeg kan tilføje at på min anden computer som stadig kører Win 2k virker alt som det skal.
Avatar billede seeker Nybegynder
06. juli 2005 - 14:13 #3
Der er muligvis drivere til den på nettet et eller andet sted. Da jeg ikke kender modellen kan jeg desværre ik hjælpe.
Avatar billede lonestar Nybegynder
06. juli 2005 - 14:38 #4
Avatar billede seeker Nybegynder
13. juli 2005 - 13:46 #5
Prøv at kontakte Zitech selv..

De kender måske til problemet