Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 13:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CD-brænder på RAID eller Disk-controller

Jeg har på:
IDE-0 2HD på hver 100 giga
IDE-1 DVD-læser og DVD-brænder

Nu vil jeg gerne have tilsluttet en CD-brænder og har til det brug både en RAID-controller og en Disk-controller til at sætte i en PCI-slot.

Hvad vil fungere bedst????

(Der er også en Promise-controller i PC'en, men den fungerer ikke.)
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. juli 2005 - 13:33 #1
Tag IDE controlleren - det vil minimere risikoen for problemer, da det sandsynligvis er et mere gennemtestet produkt, og driverne derfor er bedre...
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2005 - 13:51 #2
og RAID controlleren har med 99% sikkerhed ikek ATAPI understøttelse (dvs for optiske drev)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juli 2005 - 14:58 #3
Tror godt du kan  sætte din cd-brænder til din raid-controller, hvis den altså kan køre som alm. controller.? (der ville meget underligt, hvis den ikke understøtter atapi)
Men jeg ville nok pille dvd-drevet ud, og sætte brænderen der, da din dvd-brænder vel også kan læse dvdér..?
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2005 - 16:43 #4
-bartfreak kan du ikke finde 5 link til RAID controllere der understøtter ATAPI ? (det er enemlig rimelig svært at finde bare et produkt der kan)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juli 2005 - 16:54 #6
og iøvrigt.. kan din dvd-brænder ikke brænde det samme som en alm. brænder.??
Hvad er formålet med at sætte den i..?
er blot nysgerrig..O)
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2005 - 18:03 #7
-bartfreak, ja men kigger du nærmere, kan du se de ikke skelner mellem IDE og ATAPI, og kigger du på hvilket som helst af de produkters specifikationer fremgår det intet sted at de kan bruges til ATAPI (det er kontrolleret på producenterens hjemmeside, da jeg for kort tid siden netop skulle bruge sådan et kort til en maskine hvor IDE kontrolleren var defekt.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. juli 2005 - 18:06 #8
lad vær´at spamme, stil spørger spm. ikke mig..!!
Avatar billede screem_brille Novice
05. juli 2005 - 18:26 #9
-bartfraek du henviser til et produkt der ikek akn det der søges efter, det er ikek spam
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2005 - 13:19 #10
Jeg har sat CD-brænderen samt 2 harddiske til RAID-controlleren og det fungerer perfekt, så derfor smider jeg points til -bartfreak.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. juli 2005 - 13:24 #11
takker.O)