Avatar billede chrfoss Nybegynder
05. juli 2005 - 13:10 Der er 1 kommentar

Mobil med LANG batteri-tid

Hej..
Jeg vil høre om der er nogen herinde der har gode erfaringer med visse mobiler.. Jeg leder efter en der har længst mulig levetid (mht batteri). Jeg er nemlig pisse træt af at min SE Z200 aflader efter en dag eller 2 hvor den bare har været lidt brugt!
Så mobiler med lang levetid efterlyses :)

På forhånd tak!
/Foss
Avatar billede ranger1 Nybegynder
06. juli 2005 - 12:23 #1
et par råd om levetid på batterier
1. li-ion ( litium ion ) er de bedste og giver en mindre vægt i telefonen
2. sluk din telefon om natten det giver dig lige ca. 8-9 timer mere strøm
3. undgå tændt bluetooth og gprs det suger strøm og med bluetooth kan man overtage din telefon og misbruge den til mange ting samt stjæle sms, mms og telefonbogen
4. sæt mms til at skal bekræftes før afhentning
5. slå pause skærm fra de er flotte men suger strøm
6. undgå animationer på skærmen når du ikke bruger telefonen

når jeg følger disse råd selv kan jeg med min nokia 6230i gå 3-4 dage før jeg skal oplade den igen