Avatar billede webgeniet Nybegynder
08. april 2001 - 13:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

\",\" i stedet for \".\"

Hvordan kan man smart udskifte det evt. komma i indtastningen med et punktum, så scriptet gang regne med det?
Og hvordan kan man bagefter udskifte det evt. punktum i resultatet med et komma, så det bliver mere brugervenligt for brugeren?
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 13:59 #1
function jsRepStr( before, efter, streng ) {
    while ( streng.indexOf( before ) >= 0 ) {
        streng = streng.substring( 1 ,streng.indexOf(before) ) + efter + streng.substring(streng.indexOf(before)+before.length);
    }
    return streng;
}

var = jsRepStr(\',\',\'.\',din_streng);
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. april 2001 - 14:10 #2
eller den indbyggede strengfunktion replace()

  str_med_punktum = str_med_komma.replace(/\\,/g,\".\");
  str_med_komma = str_med_punktum.replace(/\\./g,\",\");

mvh JakobA
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 14:13 #3
jakoba-> Jep, det var også mit første bud, men jeg var ik lige sikker på syntaxen til de skide regular expressions :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. april 2001 - 14:16 #4
nej de er noget spegede (tvivler også selv på om min \\ foran punktum er nødvendig:)
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 14:18 #5
Hvis javascripts-regualr expressions er som PHP\'s, så skal der...
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. april 2001 - 14:27 #6
tak :-))
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 14:28 #7
Selvtak - men er de det?
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 14:28 #8
Det ser ikke sådan ud...
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 14:29 #9
I PHP skal . escapes med \\ men det skal , derimod ikke..
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. april 2001 - 14:49 #10
kikkede lige i manualen.  Hverken punktum eller komma er styretegn på  /__/ niveao så regexp-fortolkeren behøver ikke \\ for nogen af dem.
Af hensyn til javascript-fortolkeren ku det være en god ide at sætte \\ på alligevel for at undgå at  ( /, /g, \".\" )  bliver set som 3 parametre, og for at undgå  /./g  forsøges fortolket som sammensat objektadresse.
Det er mæppe nødvendig begge steder. men det skader ihvertald ikke noget at tage \\-tegnet med.

mvh JakobA
Avatar billede jd Nybegynder
08. april 2001 - 17:12 #11
Okay - så fik vi det på det rene :)
Avatar billede johnnyk Nybegynder
09. april 2001 - 23:20 #12
Hej!
Jeg ved ikke meget om regular expressions, men jeg er ret sikker på, at punktum (som karakter) skal escapes. Ellers fortolkes det som en vilkårlig karakter.
/Johnny