Avatar billede matti22 Nybegynder
04. juli 2005 - 22:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP. Redirect på bestemt fil

Hej Alle..

Virkelig på skideren lige nu. Jeg har skiftet webhostingfirma, og dum som jeg er, selvfølgelig mens jeg kører konkurrence.

Mit problem er at når folk klikket på linksene så kommer de ind på dette link: http://nemmenumre.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=50

Men den fil eksisterer nu på dette link: http://nemmenumre.dk/SHOP/product_info.php?cPath=22&products_id=50

Hvordan får jeg dem redirectet automatisk?

Plz svar hurtigt.
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 12:59 #1
Kan du ikke bare lave en simpel fil, som redirecter i rod-mappen ?-)
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 13:04 #2
det ved jeg ikke, hvordan gør jeg det?
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:17 #3
-- nu kan jeg ikke php (som klart skal anbefales, da serveren så bare selv redirecter !-), men det kan også sagtens laves i f.eks. java script:

Bare en minimal fil, som indeholder følgende:

<script type="text/javascript">
window.location.replace('SHOP'+location.pathname+location.search);
</script>

-- og gem den i dit root-directory som det, den oprindelige fil hed (altså her: product_info.php !-)
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 13:30 #4
HVor indsætter jeg så det nye link?

<script type="text/javascript">
window.location.replace('http://nemmenumre.dk/shop_produkt_info.php'+location.pathname+location.search);
</script>

Sådan?
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 13:34 #5
Tusind tak. tror nok jeg har fået det til at virke. Hvordan gir jeg dig point?
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:45 #6
Når jeg nu svarer kan du give mig point ;~}

Velbekomme '-)
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 13:49 #7
Sådan?
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:52 #8
Tak for point ;~}

-- selvom det er alt for mange, og du måske også skulle have ventet på, at andre kom forbi med f.eks. forslag om .htaccess- eller php-løsninger !-)
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 13:53 #9
Hvorfor dog det? Det tip du gav virkede jo.
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2005 - 13:56 #10
-- som jeg skrev, ville det helt klart være simplest, hvis man bare kunne få serveren selv til at redirecte (.htaccess) eller lade redirectingen foregå på serveren (via php !-)
Avatar billede matti22 Nybegynder
05. juli 2005 - 14:04 #11
nååh, jamn, det er skam kun de næste 14 dage jeg har brug for det, så pyt skidt da...  Var bare lidt for hurtig ude med at flytte mit webhotel