Avatar billede jnjnjn Nybegynder
03. juli 2005 - 21:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke komme på nettet om aftenen?

Jeg har et problem med at komme på nettet om aftenen. Om dagen er der ingen problemer.

Jeg bliver heller ikke smidt af, mens jeg arbejder.

MEN hvis jeg selv logger af nettet, og f. eks. en halv time senere vil på igen, så kan jeg ikke.
Nogle gange kan jeg få Windows til at reparere forbindelsen, andre gange ikke.
En genstart løser næsten altid problemet.

Jeg tror, problemet er i MIN computer/software, fordi jeg har en bærbar, der logger på samme forbindelse (trådløst) uden problemer - også når den stationære ikke kan.

Jeg bruger Windows XP Home. Internetopkobling via kabel fra antenneforeningen (GVD). Cisco router, der er kablet til en SMC router. Kabel derfra til den stationære computer + trådløs forbindelse til den bærbare (i øvrigt langt væk, gennem to ydervægge, fuldstændig problemfrit og med høj signalstyrke).

Hvad er der i vejen?
Hvad skal jeg gøre?

venlig hilsen
    John
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juli 2005 - 04:21 #1
Taber din stationere sin IP? Prøv at se oplysningerne i en kommandoprompt, skriv ipconfig /all
Forny IP'en med kommandoen ipconfig /renew
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
28. december 2005 - 21:53 #2
Jeg lukker selv spørgsmålet. Problemet løste sig selv. Jeg tror, at det var internetleverandøren der var lidt ustabil i den periode. Nu virker alt som det skal med samme leverandør.
Og dog vil det altid stå som et mysterium, fordi den bærbare virkede hele tiden.
venlig hilsen
  jnjnjn