Avatar billede goood Nybegynder
03. juli 2005 - 20:21 Der er 11 kommentarer

Objekter i Proceslinjen?

Hej

Jeg prøve at lave et lille program som man skal kunne lægge i proceslinje. Faktisk lidt ligesom man kan gøre med windows medie player.

Men jeg er sådan lidt lost i hvordan jeg skal angribe opgaven?

Nogen der har nogle ideér?

MVH
Michael
Avatar billede goood Nybegynder
03. juli 2005 - 21:28 #1
i må endelig sige til, hvis problemet skal beskrives lidt mere...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
03. juli 2005 - 21:55 #2
Du mener at dit program skal ligge som et ikon i tray, dvs. boxen ved uret?

I så fald skal du kikke på Shell_NotifyIcon:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/functions/shell_notifyicon.asp

Jag kan godt finde et eksempel, hvis det er det du mener.
Avatar billede goood Nybegynder
03. juli 2005 - 23:48 #3
nej det jeg snakker om er at proceslinjen. Der hvor alle de kørende programmer bliver vist.

Det er meningen at den skal "hijackes" så jeg f.eks. kan lægge en teksboks i proceslinjen.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. juli 2005 - 00:48 #4
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår.
Du vil putte en redigerbar textbox på processlinien for dit program?
Avatar billede goood Nybegynder
04. juli 2005 - 20:28 #5
Jeg vil lave det sådan at man har en tekstboks i en processlinje så man kan skrive f.eks. nogle notater eller ligende...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. juli 2005 - 20:31 #6
Jeg ved ikke hvordan man gør. Jeg har prøvet at rode lidt, men windows vil ikke lade mig oprette vinduer på process linien, og de almindelige knapper er ikke normale vinduer.

Hvordan får man Windows Medie Player til at gøre det? Måske kunne jeg trace hvordan den gør.
Avatar billede goood Nybegynder
04. juli 2005 - 20:47 #7
Jamen det er jo det jeg hellere ikke ved, hvordan den gør? Men windows media player, kan jo ligge i proceslinjen så man kan styre det derfra osv...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. juli 2005 - 20:53 #8
Så vidt jeg kan se er det en "Værktøjslinie".
Jeg kan godt prøve at lave noget tilsvarende.
Avatar billede goood Nybegynder
04. juli 2005 - 21:11 #9
det ville være en meget stor hjælp, bare så jeg hved hvordan det skal angribes...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. juli 2005 - 23:49 #10
Efter "lidt" søgning fandt jeg denne:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_adv/bands.asp

Det ser ud som om der skal kikkes lidt mere på den.
Avatar billede goood Nybegynder
07. juli 2005 - 11:32 #11
ja det ligner noget der kan hjælpe, hvis du har mere vil jeg meget gerne se det...