Avatar billede dnm Nybegynder
03. juli 2005 - 11:28 Der er 2 kommentarer

Åbne filer fra intranet

Jeg skal igang med at udvikle et "Document Management System" men er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man fra et intranet åbner filer fra en fælles filserver uden at åbne dem i en ActiveX komponent på selve hjemmesiden...

Så man f.eks. kan hyperlinke til et word document som åbnes op i Word for linket aktiveres.

Kan man ligeledes køre *.exe programmer ved at trykke på et link på intranettet?

mvh
Lasse
Avatar billede dnm Nybegynder
03. juli 2005 - 11:28 #1
Det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at få OPEN/SAVE dialog boxen op!
Avatar billede mrjowns Novice
05. juli 2005 - 14:00 #2
Hmmm, kan du ikke blot linke til filserveren sådan:

<a href="\\filservernavn\filnavn.doc" target="_blank">Fil</a>

På samme måde kan du gøre med exe-filer.

Men dit problem er, som jeg ser det, ikke at linke til filer på en fil-server, men at få ASP-script til at indexere og gemme dokumenter/filer direkte fra dit "Document Management System".