Avatar billede elmore Nybegynder
02. juli 2005 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af PC - World of Warcraft

Hej !

Jeg vil her i sommerferien gerne i gang med at spille World of Warcraft. Men
min halvgamle maskine kræver nok en kraftig opgradering hvis det skal blive
en god oplevelse!

Min PC :

2,4 Ghz Pentium 4
Asus P4PE-motherboard (AGP*4)
512 Mb (PC 2700)
NVIDIA GeForce3 Ti 200 - grafikkort
350 Watt PSU (kræver nok en udskiftning hvis jeg opgraderer mit grafikkort)

Nu er mit spørgsmål hvordan jeg kan få min maskine til at køre WoW bedst
muligt? Hvad skal skiftes - og hvad kommer det til at koste mig? Håber at I
kan hjælpe mig - gerne med links til produkter.

På forhånd tak for hjælpen!

MKP
Avatar billede plazm Nybegynder
02. juli 2005 - 14:25 #1
Grafikkortet og Rammene.
Rammene til en højere hastighed.. Mængden er fin, mindst 3200 men tjek hvad bundkortet kan tage i manualen.

Grafikkortet op til en Geforce 5900 eller Ati Radeon 9700
gerne højere.

Ellers ser det fint ud med processor og bundkort.
Avatar billede jvnega Nybegynder
02. juli 2005 - 15:19 #2
Jeg tror godt din maskine kan køre det med din ram du har, du skal nok bare ud og investere i nyt grafikkort, jeg vil anbefal dig at købe sådan et her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541 det giver dig rigtig meget for pengene!

Ellers så skal du nok snart ud og have dig et nyt bundkort, med tilhørende ram, det bundkort du har nu kan maks. køre med PC2700 ram, og det har AGPx4, det er jo ved at være rimelig "outdated", men vil som sagt godt mene dit system kan køre WoW med et nyere grafikkort.
Avatar billede positron33 Nybegynder
04. juli 2005 - 01:33 #3
Hej elmore

Hvad er dit budget, hvor meget vil du maksimalt ofre på opgraderingen?
Avatar billede elmore Nybegynder
04. juli 2005 - 09:55 #4
Hej positron33

Jeg vil gerne holde hele opgraderingen (grafikkort og evt. ny PSU) indenfor 1500 kr.
Avatar billede positron33 Nybegynder
04. juli 2005 - 21:08 #5
Hej igen

Okay, 1500 kr.

Efter min mening, synes jeg først og fremmest at du burde overveje lidt flere RAM, da WoW sluger en hel del RAM. 1 GB er derfor helt at foretrække. Eftersom dit budget er 1500, synes jeg det er bedst at beholde dine nuværende RAM og bundkort, og købe et sæt ekstra RAM, og derudover opgradere dit grafikkort. Jeg har ikke hørt om at nogen har haft problemer med et Radeon 9800 Pro grafikkort, med en fin 350 Watts PSU.

512 MB Kingston PC2700 Value RAM til 346 kr. inkl fragt:

Link: http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=KVR400X64C3A/512

Derudover, synes jeg at et HIS Excalibur Radeon 9800 Pro grafikkort til 1025 kr. er et mega godt grafikkort til pengene.

Link: http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=R9800P-ICEQ128

Det bliver 1371 kr., for et meget godt grafikkort og nogle ekstra RAM. Derfor burde kunne køre WoW betydeligt bedre end før..

Det var bare mit bud på opgraderingen, håber du kunne bruge det =)
Avatar billede elmore Nybegynder
04. juli 2005 - 21:38 #6
Hej positron33

Tak for de gode råd som jeg vil følge!

Så kan WoW - og måske også Halflife 2 - forhåbentlig køre godt på min "halvgamle" maskine!
Avatar billede positron33 Nybegynder
05. juli 2005 - 00:04 #7
Det var så lidt :)

Mon ikke Half-Life 2 også vil køre godt? Det tror jeg bestemt. God fornøjelse =)