Avatar billede tomdane Nybegynder
30. juni 2005 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ekskludere server fra SUS

Hej

Jeg har brug for at ekskludere en Server 2000 fra Server Update Service, da den er et helvede at starte op (en masse af de seneste rettelser kræver genstart af serveren).

Det er ikke en funktion i version 1.0, men hvad med 2.0?
Kan man scripte sig ud af det?
Kan jeg gøre det via firewall'en på serveren?

Mvh, Thomas
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2005 - 11:55 #1
Der er flere muligheder

- Du kan da bare slå Automatic Updates fra ved at stoppe servicen på din Windows 2000 Server
- skift indstillingerne i AD for din Group Policy så den ikke apply'er for din Windows 2000 Server eller hvis det er lavet med lokale indstillinger, så skifter du naturligvis bare disse.

Du kan ikke udelukke en server fra at bruge SUS.

At gøre det med en firewall regel er en ret "beskidt" løsning.

Jeg skal ikke udtale mig om WSUS - den skal jeg ført til at teste i næste uge.
Avatar billede tomdane Nybegynder
30. juni 2005 - 20:29 #2
super svar. I øvrigt lader det til at wsus har en bedre løsning, idet det hele styres fra AD via en group policy. Så kan man undlade den pågældende computer.
Avatar billede tomdane Nybegynder
01. juli 2005 - 08:24 #3
aheemm, jeg kan ikke finde den service - den er ikke i listen i "Services". Det er lang tid siden jeg har rodet med W2K, så jeg er lidt rusten. Hvor finder jeg den henne?
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juli 2005 - 09:10 #4
Hej igen,

Fik testet WSUS og du har helt ret - den kan. Fedt program i forhold til SUS!

/JP
Avatar billede inoue Nybegynder
15. maj 2006 - 23:05 #5
Det virker i wsus , windows 2003 server og active directory med group policy.
Det kan dog være at man skal køre en opdate af sit scheme

Det meste er forklaret hos Microsoft
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/Library/51c8a814-6665-4d50-a0d8-2ae27e69ca7c1033.mspx?mfr=true