Avatar billede deras4 Praktikant
29. juni 2005 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Norton Internet Security skaber problemer ved slukning af pc.

Jeg har for nyligt kørt liveupdate på mit Norton Internet Security. Efterfølgende har jeg haft store problemer med at lukke ned for min pc.
Selvom jeg beder computeren om at lukke, så går der ca 3-4 min. før den reagerer - nogen gange længere tid. Og imens kan jeg arbejde som var den ikke bedt om at lukke.

For det meste skriver den efter et stykke tid at ccApp.exe ikke svarer, mens den andre gange slet ikke reagerer på sluk funktionen i START.

Jeg er næsten sikker på at det har noget med Norton at gøre, for det var lige efter jeg kørte liveupdaten sidst, at problemet opstod.

Jeg har ikke prøvet at afinstallere Norton endnu, men hvis ikke problemet løser sig selv eller bliver løst, afinstallerer jeg l.....

Er der nogen som har oplevet lignende? Enten for nyligt under en liveupdate eller en windows update, eller bare generelt... Har i en måde at løse problemet andet end at geninstallere enten Norton eller hele windows...

Det er ca en uge siden jeg kørte liveupdaten..

På forhånd tak.

Deras4.
Avatar billede boxer Nybegynder
29. juni 2005 - 13:30 #1
Da jeg havde nøjagtigt samme problem, viste det sig at der var en eller anden konflikt mellem min router og Norton.
Det løste sig ved at jeg sørgede for at routeren var slukket når jeg startede eller genstartede min PC.
Kan det være det samme hos dig?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
29. juni 2005 - 14:08 #2
Nå, du er da sluppet nådigt! Min Norton forhindrede mig i at sende e-mails fra Outlook 2003 hver gang jeg havde kørt LiveUpdate...
Jeg geninstallerede Norton Internet Security i går og nu virker den. Jeg fulgte også mange af rådene vedr. oprydning og på denne side: http://www.arlet.dk/index.html?/oprydning.htm

...og vedr. en langsom computer på: http://www.arlet.dk/langsomcomputer.htm
Avatar billede deras4 Praktikant
03. juli 2005 - 23:21 #3
Jeg kan heller ikke sende mails længere. Overvejer at ringe til min udbyder og høre om de kan klare den.
Det hjælper ikke at tænde computeren før routeren.

Men hvis jeg slår Norton fra inden jeg slukker computeren, så er der ikke noget ballade. Det er bare irriterende at jeg skal gøre det hver gang jeg slukker computeren...

Læser lige de ovenstående links og ser om der er hjælp at hente.

Deras4
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juli 2005 - 06:54 #4
Jeg tror ikke din internetudbyder kan gøre noget - det er jo et "internt" problem.
Da jeg havde haft problemer med norton et stykke tid, fjernede jeg det helt.
Men jeg synes du skal prøvet at afinstallere og genindstallere inden du beslutter dig.

Der findes nogle udmærkede gratis programmer du kan bruge i stedet. Skriv hvis du ønsker at skifte.
Avatar billede deras4 Praktikant
05. juli 2005 - 18:11 #5
Nu kan jeg sende mails hvis jeg slukker for Norton, og trykker SEND/RECEIVE, og derefter slå Norton til igen.

Mit største problem er at den er ET ÅR om at lukke ned... Giver den lige et par uger- det kan være at Norton selv kommer med en update der løser problemet...

Ellers vender jeg tilbage på samme tråd.

Deras4
Avatar billede deras4 Praktikant
11. oktober 2005 - 19:19 #6
Den fungerer fint nu efter jeg har geninstalleret Norton...

Send et svar en eller anden, så vi kan få lukket tråden.

Deras4
Avatar billede boxer Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:24 #7
Mon ikke det er peterkopi.
Avatar billede deras4 Praktikant
06. november 2007 - 11:11 #8
Afslut