Avatar billede draeber Nybegynder
29. juni 2005 - 12:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse til HotSpot

Hej

Jeg står overfor, muligvis at skulle sætte et HotSpot op på en Campingplads.
Jeg har fundet det udstyr jeg vil bruge og også fundet ud af, hvordan man sætter det op.
Mit problem er nu bare, at finde en internetudbyder, som ikke tager helt sindsyge priser, for en forbindelse, som jeg må bruge til det.
Jeg har netop snakket med et par udbydere. Den ene kunne slet ikke tilbyde noget og den anden (TDC) var MEGET dyr, synes jeg.
18.000 i oprettelse derefter 7000 i kvartalet for forbindelsen + forbrug.
Så skal det godt nok hive nogle ekstra kunder til en campingplads, for at det bare kan løbe rundt!

Kender I til nogen andre udbydere, som kan levere dette (på Lolland) og som meget gerne er lidt billigere. Specielt i forbindelse med oprettelse.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. juni 2005 - 12:13 #1
Problemet er at de (udbyderne) tror at det er en guldgrube at have et Hotspot, jeg har et hotel i den anden af DK, og udbyderne tror simpelthen, at alle rejser rundt med deres bærbare PC, og med glæde vil give en halv arm, for at blive opkoblet på nettet.

Der var  på et tidspunkt et firma fra Midtjylland der ville sende trådløst via et accesspoint eller lignende her, til en rimelig penge, men dengang følte vi ikke at det var noget vi havde brug for, der er ikke mange der har brug for opkobling på rejse, ihvertfald ikke her
Avatar billede ttopholm Nybegynder
29. juni 2005 - 12:27 #2
Jeg ved at yesihotspot.com bruger almindelige adsl-linier. Så du burde egentlig bare købe en erhvervslinie hos en udbyder, de kan ikke bestemme hvad du vil bruge den til, medmindre det er ulovligheder.
Avatar billede draeber Nybegynder
01. januar 2006 - 11:05 #3
->ttopholm når de i deres betingelser skriver "til husstanden" o.lign. kan de jo faktisk godt bestemme over, hvad man må bruge den til...

Lukker her, da jeg egentlig ikke fik svar på mit spørgsmål...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
01. januar 2006 - 14:10 #4
Nu snakkede jeg om erhverslinie og ikke en privat linie...