Avatar billede sonjor Nybegynder
27. juni 2005 - 18:27 Der er 2 kommentarer

Kontekst-menu på drev i DENNE COMPUTER

Der er pludselig sket det, at når jeg f.eks. i "Denne computer" højreklikker på et drev, D-E-F o.s.v. vises  "File finder"(en slags "søg-program") øverst i kontekst-menuen d.v.s. at det er den der åbner i stedet for "ÅBN",når jeg klikker på et drev, hvilket er meget irriterende. Hvordan retter jeg den fejl?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
27. juni 2005 - 20:03 #1
Hvis ikke du kan afinstalere "programmet" kan du prøve at søge på "File finder" i regedit, og slette hvis du finder noget mistænkeligt.

Mistænkelige keys kan ligge under HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers

Hvis du finder noget, og er i tvivl om det skal slettes, kan du poste key'en her.
Avatar billede sonjor Nybegynder
27. juni 2005 - 21:29 #2
jeg kan godt afinstallere programmet MEN det er en del af et dejligt "stifinder-program" POWER DESK, som jeg har brugt i mange år, så jeg vil nødig af med det. Vi har en anden PC i huset med samme programmer installeret, og der er ingen problemer der. Det må være muligt på en eller anden måde at flytte rundt på valgmulighederne i kontekst-menuen på drevene på min computer. Jeg har haft programmet afinstalleret, men så rykker SØG funktionen op som nr. 1, og det er jo strengt taget det samme