Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
07. april 2001 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor kan jeg købe

jeg har et Aopen AX34 motherboard. Ydermere har jeg 128 MB ram, og en Celeron 433 MHz processor. Nu vil jeg gerne opgradere min computer/ processor, men er i tvivl om hvilken slags processor, jeg kan benytte og hvor hurtig den kan være for at opgradere maskinen til optimalt ydelse.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 11:23 #1
AX34 Kan ses på http://www.edbpriser.dk/
Det er Celeron eller PIII AX34 pro  kan klare dra 300-1GB, AX34 kan jeg ikke se str. på, men der er 133Mhz bus, så lige nu vil jeg mene det kan klare det samme!
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 11:27 #2
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 11:31 #3
http://english.aopen.com.tw/tech/report/cpuref/skt370.htm er der en fin oversigt, over hvilke processoerer bundkortet understøtter.

Jeg vil foreslå min. en 700 MHz processor.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 11:59 #4
Ja, hvad man så vlger er jo \"penge\" der afgør! Det er korrekt at det kan klare 1GB Mhz og priserne kan du jo se på mit link til edbpriser
Ram kan mobo tage op til 1,5GB, så der er da noget at \"arbejde\" med!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. april 2001 - 12:30 #5
1GB Mhz??

-Mav
Avatar billede thrill Nybegynder
07. april 2001 - 13:18 #6
Kan det ikke bedre betale sig at sælge dit Aopen bundkort + cpu, og så købe en Duron CPU + bundkort dertil, f.eks et Soltek 75KAV mobo ?
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 16:55 #7
Ja - en lille skrivefejl med 1GB skulle være 1000Mhz!? Bortset fra det så er det en svær vurdering. AX34 er jo udmærket mobo, men PIII er lidt \"pepret\" i pris, så jeg er ikke helt uenig med thrill ang. evt. nyt mobo Socket A. Om det så skal være Soltek eller Asus??? Samlet pris... med køler bliver så noget over 2000!!
Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
07. april 2001 - 17:52 #8
Makse, det er alletiders oversigt, lige det jeg har brug for tak!