Avatar billede elxx Nybegynder
23. juni 2005 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

valg af router

Hej. Jeg kører kun gennem et modem.
Er der nogen der kan anbefale en god Router til min ADSL forbindelse hos TDC?

Ved ærligt talt ikke noget om hvad der er godt, og hvad der er dårligt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juni 2005 - 15:53 #1
linksys WRT54G, så er du også forberedt for at gå wireless.
WRT54GS, for hurtigere wireless.
WRT54GX, for det vildeste wireless man kan få lige nu!
Avatar billede elxx Nybegynder
23. juni 2005 - 17:29 #2
ok tak.
Jeg er dog ikke så glad for wireless. Vil 100% gå efter en gammeldags en med ledning.
Jeg ved ikke selv hvorfor, men for mig er wireless bare noget der skal undgås, både med hensyn til tastatur mus oa.

Er der nogen gode som ikke er wireless.

Du siger WRT54G.. Mener den bare udnerstøtter wireless, og derfor også har ledning?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juni 2005 - 18:19 #3
WRT54G Er en wireless Router med 4 ports switch, der er altså 4 porte til almindelige kabler bag på den.

Hvor mange PC'er skal du have tilsluttet?

Hvad med en som denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121079
Avatar billede elxx Nybegynder
23. juni 2005 - 18:47 #4
Jeg skal kun have tilsluttet een PC. Grunden til at jeg skal have en router, er hvis der skulle komme nogle forbi. 4 porte er helt fint. Jeg kan altid købe en switch.

Den du linker til.. tjoo.. Hvis den havde lidt flere positive stemmer på edbpriser ville jeg nok overveje den.

Det jeg har kigget mest på er en D-Link DI-604, men den er af ældre dato, så ved ikke helt.
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2005 - 21:18 #5
Kan anbefale denne, den har jeg selv og er vældig godt tilfreds : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18494

Ellers vil jeg vælge denne, hvis det skal være D-Link: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137734
Avatar billede elxx Nybegynder
23. juni 2005 - 21:51 #6
Okay. Jeg takker for svarne. Jeg vælger nok den Linksys.
Hvad med denne her?? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18491
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2005 - 22:01 #7
Den er OK.
Har du brug for VPN (Virtuel private netvork) hvor du kan tilgå din pc udefra, så er den OK
Denne har indbygget firewall og beskytter hele netværket, hvorimod den linksys jeg anbefaler, IKKE har firewall og jeg har derfor en firewall installeret på hver maskine.
Avatar billede haverslev Novice
23. juni 2005 - 22:41 #8
Smide lige et svar :)  (afvis blot, hvis du ikke kunne bruge mine oplysninger)
Avatar billede milter Ekspert
23. juni 2005 - 23:42 #9
Jeg kan varmt anbefale Linksys WRT54G.

Jeg har kørt med den uden problemer i ca. 18 måneder med min egen maskine tilsluttet via kabel og mine to drenges computere med wireless. Det eneste minus er, at den ikke har en printer server, men det lyder ikke til, at det vil blive et problem for dig.