Avatar billede chilidancer Nybegynder
23. juni 2005 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

scanning og logfile

Hej eksperten ..
Min computer er blevet umådelig langsom, så jeg har brug for noget hjælp iforhold til scanning og logfile. Er der en der vil hjælpe mig med det ?? :o)

Bedste hilsner
Chilidancer
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 10:52 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede chilidancer Nybegynder
24. juni 2005 - 09:28 #2
Hej Kalp :)

Her er resultatet af logfilen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:23:45, on 24-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
C:\Documents and Settings\Inge\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\system32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [KASP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Security Suite\Kaspersky Anti-Spam Personal\OESpamTest.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-gb/4,0,0,83/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1104353210794
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-gb/1,0,0,20/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/bin/msnchat45.cab
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee.com VirusScan Online Realtime Engine (MCVSRte) - Networks Associates Technology, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe

De bedste hilsner
Chilidancer
Avatar billede chilidancer Nybegynder
26. juni 2005 - 00:32 #3
ok Kalp vil du se på den ??
Avatar billede fromsej Praktikant
26. juni 2005 - 10:47 #4
Din log er ren, grunden til at din PC er langsom er at du er ved at indeksere filerne.
Deaktiver cisvc.exe i MSconfig, det burde hjælpe en del.
Klik på Start->Kør skriv MSconfig og klik OK, skift til fanebladet Start, fjern fluebenet udfor CISVC, genstart og sæt flueben i "Vis ikke dennne....", så du ikke skal se på Msconfigs opstartsmelding.
Avatar billede chilidancer Nybegynder
26. juni 2005 - 22:44 #5
Hej fromsej :)
1000 tak for hjælpen og god week-end

Bedste hilsner
Chilidancer
Avatar billede fromsej Praktikant
26. juni 2005 - 22:51 #6
Velbekomme, og i lige måde.*S*
Tak for point. :o)