Avatar billede hellfish Nybegynder
06. april 2001 - 23:45 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

Live webcam

Er der ikke en eller anden der har en måde hvorpå man kan distribuere live-video fra et webcam uden brug af ip.nummer eller at der skal køre en server på maskinen, skal seføli helst være gratis ;o)
Grunden til dette er at jeg sidder på et \'lokalnet\' og har en IP, der bliver mappet mange-til-en, og derfor ikke kan ses udefra.
Avatar billede bbfreak Nybegynder
06. april 2001 - 23:49 #1
Tror at du kan downloade et på www.asp.dk ..
Er det bare et program som du søger?
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
06. april 2001 - 23:58 #2
Du kan bruge et program til det, bare søg efter webcam på www.tucows.com jeg kan anbefale webcam32,
Eller  chillcam på www.chillcam.com
det bruger jeg selv
Brug kabcam, det er meget sejt.(http://www.kabsoftware.com/) og www.spotlife.com
De er begge meget gode
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 00:08 #3
Som jeg forstå vil du gerne kunne streame på et lokalt netvæk, og til det kan du bruge Purecaster, som kan DLs fra http://www.purebroadcasting.com

Nogen der kender andet SW ala Purecaster?
Avatar billede milo Nybegynder
07. april 2001 - 00:29 #4
hvis det bare er et link til at program du skal bruge er det ikke 600 points værd...ingen grund til at bide dig selv i halen der
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2001 - 00:48 #5
milo> Enig

/per
Avatar billede hellfish Nybegynder
07. april 2001 - 00:55 #6
For at være mere specifik, så savner jeg en \'dims\' der kan broadcaste streaming video til en webserver der _ikke_ er lokal, lidt ala spotlife men der får man jo kun 60 min pr. måned.
Det behøver ikke at være noget der kan køre på en server jeg er på, men bare så folk kan se mit cam, uden at jeg skal have en lokal webserver kørende på min maskine, det har jeg nemlig ikke mulighed for.
HAr prøvet NowOnAir.com, godt produkt, men kan bare ikke rigtig bruge det da  det skal bruge IP-adressen til at vise vieo med.
De 600 point er fordi jeg er _meget_ desperat ;o)

Avatar billede disky Nybegynder
07. april 2001 - 14:12 #7
Hvis det skal streames fra serveren kræver det at webhotellet understøtter det.

Men hvorfor ikke bare grabbe stillestående billeder, ligeså hurtigt du kan downloade dem, og vise dem via f.eks. en applet. Eller en selv refreshing HTML side ? Det fungere også fint.
Avatar billede zeth Nybegynder
07. april 2001 - 14:14 #8
Jeg kan klart anbefale Teveo Live.. du kan evt. uploade billederne til en ftp m.m. download det her:

http://download.cnet.com/downloads/0-3364651-101-2807937.html?tag=st.dl.3364651-100-2807937.dir.3364651-110-2807937