Avatar billede sparki Nybegynder
21. juni 2005 - 14:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formater fejl - vil ikke slette

Hej alle eksperter;

jeg smider som sædvanligt win original cd i og genstarter, derefter kommer man ind hvor man kan oprette ny, slette gammel, og overwrite en "Partion" - problemet er når jeg prøver at slette denne gamle partion, gir den fejl, og siger der er indgående windows komponenter til instalationen der skal bruges på denne partion, og kan derfor ikke slettes..

hvad er problemet her?
Avatar billede sparki Nybegynder
21. juni 2005 - 14:38 #1
reminder; det er windows XP home
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. juni 2005 - 14:41 #2
Hvad er det for en computer? Er det en mærkevare-computer (Dell, Fujitsu osv.)? Er det en OEM-version af Windows?
Avatar billede sparki Nybegynder
21. juni 2005 - 14:44 #3
OEM ?..
det er 1tegration spil multimedie PC, ikke ligeså kendt mærke.. men har formateret før hvor det virkede, og gør præcis det samme.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. juni 2005 - 15:32 #4
OEM = Original Equipment Manufacturer, dvs. XP solgt sammen med og som kun er til brug på den pågældende computer.

Når du starter på cd'en kommer den til et punkt hvor den finder og markerer at der allerede er en partition på disken. Her skal tastes L for at slette og dernæst O for at oprette ny partition.

Er det sådan du har gjort?
Avatar billede sparki Nybegynder
23. juni 2005 - 10:57 #5
praecis... - men den kommer op med fejlen at den ikke kan slette, og jeg kan kun annulere, og vaelge: opret ny (virker heller ikke), og geninstaler windows...

jeg ved bare ikke hvordan jeg skal goere saadan at man kan slette denne partion, saa jeg kan formatere ligesom jeg plejer.
Avatar billede sparki Nybegynder
24. juni 2005 - 15:22 #6
ingen der ved?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juni 2005 - 01:08 #7
Hvis du kun har en og samme partition på disken kan du bruge programmet killdisk, freeware udgave.
Det sletter alt og nulstiller disken. Dermed slipper du af med din fejl og kan oprette ny partition og installere XP.
Hent det her  www.killdisk.com

Husk, alt på disken slettes, altså også andre partitioner såfremt din disk er delt op i flere. I så fald er det ikke smart at bruge killdisk hvis du har andre data liggende som ikke må slettes.
Avatar billede sparki Nybegynder
25. juni 2005 - 10:33 #8
dem har jeg lagt ned på en CD-rom - de vigtigste.

siger mange tak og smid et svar så vi kan få lukket :)
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juni 2005 - 16:22 #9
Smider et svar.  :)

Gjorde Killdisk trick'et?
Avatar billede sparki Nybegynder
25. juni 2005 - 17:31 #10
praecis.