Avatar billede tras Juniormester
20. juni 2005 - 13:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan i se hvad der er galt med inner join

<?
      $SQL = "
            SELECT
                    host_lan.info as info,
                    host_lan.location as location,
                    host_lan.pn as pn,
                    host_users.name as username,
            FROM
                    host_users
                    INNER JOIN host_lan ON host_user.id = host_lan.brugerid
            WHERE
                    user_name='". $_SESSION['logged_name'] ."'
            LIMIT 1";
            $loadin = mysql_query($SQL) or die(mysql_error() ."<br>".nl2br($sql));
            while ($Get = mysql_fetch_object($loadin)){
        ?>

Her er hvad den siger fejlen er

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM host_users INNER JOIN host_lan ON host_user.id
Avatar billede tras Juniormester
20. juni 2005 - 13:54 #1
her er den jeg har leget med

            <?
      $SQL = "
            SELECT
                    host_lan.info as info , host_lan.location , host_lan.pn , host_users.user_name
            FROM
                    host_lan
                    INNER JOIN host_users
                    ON host_users.id = host_lan.id
            WHERE
                    user_name='". $_SESSION['logged_name'] ."'
            LIMIT 1";
            $loadin = mysql_query($SQL) or die(mysql_error() ."<br>".nl2br($sql));
            while ($Get = mysql_fetch_object($loadin)){
        ?>
Avatar billede tras Juniormester
20. juni 2005 - 14:03 #2
<tr align="center" bgcolor="#999999">
        <td bgcolor="D6D6D6" width="100%" style="border: 1px black solid;" colspan="2">
          Join Lans
        </td>
      </tr>
            <form action="insert.php" method="post">
            <input type="hidden" value="insert host_join" name="do">
            <?
      $SQL = "
            SELECT
                    host_lan.name as name, host_lan.info as info, host_lan.location as location, host_lan.pn as pn, host_users.user_name as user_name
            FROM
                    host_lan
                    INNER JOIN host_users
                    ON host_users.id = host_lan.id
            WHERE
                    user_name='". $_SESSION['logged_name'] ."'
            LIMIT 1";
            $loadin = mysql_query($SQL) or die(mysql_error() ."<br>".nl2br($sql));
            while ($Get = mysql_fetch_object($loadin)){
        ?>
        <tr>
                <td bgcolor="D6D6D6" width="60%"><?=$Get->name?></td>
                <td bgcolor="D6D6D6" width="40%"><input name="name" type="text" style="font-size:9px; height:20px; width:200px; background-color: D6D6D6;" readonly="" value="<?=$Get->pn?>" maxlength="20"></td>
        </tr>
        <tr>
                <td colspan="2" bgcolor="EAEAEA"><strong>Lan Info:</strong><br><?=$Get->info?></td>
        </tr>
        <tr>
                <td colspan="2" bgcolor="EAEAEA"><strong>Location:</strong> <?=$Get->location?></td>
        </tr>
        <tr>
                <td width="60%" bgcolor="D6D6D6">
                        Start Date: <?=$Get->start_date?> (M-D-Y)
                </td>
                <td width="40%" bgcolor="D6D6D6">
                        <?=$Get->gmt?>
                </td>
        </tr>
        <tr>
                <td bgcolor="EAEAEA" colspan="2" align="center"><input type="submit" style="font-size:9px; height:20px;" value="Join lan <?=$Get->user_name?>"></td>
        </tr>
                <td>&nbsp;

                </td>
        </tr>
        <input type="hidden" value="<?=$_SESSION['yes']?>">
        <? $_SESSION['secret'] = "wtf/!"?>
        </form>
        <?
                }
                Db::Conn(close);
        ?>

Sp fik jeg den sku til at lade være med at komme med fejl men den viser kun dette.
<tr align="center" bgcolor="#999999">
        <td bgcolor="D6D6D6" width="100%" style="border: 1px black solid;" colspan="2">
          Join Lans
        </td>
      </tr>
Avatar billede stois Nybegynder
20. juni 2005 - 14:25 #3
Med henhold til det første du har skrevet....

<?
      $SQL = "
            SELECT
                    host_lan.info as info,
                    host_lan.location as location,
                    host_lan.pn as pn,
                    host_users.name as username,  <--- komma for meget
            FROM
                    host_users
                    INNER JOIN host_lan ON host_user.id = host_lan.brugerid
            WHERE
                    user_name='". $_SESSION['logged_name'] ."'
            LIMIT 1";
            $loadin = mysql_query($SQL) or die(mysql_error() ."<br>".nl2br($sql));
            while ($Get = mysql_fetch_object($loadin)){
        ?>

Fejlen du får af MySQL er fordi du har et komma for meget, til sidst.

MvH Stois
Avatar billede tras Juniormester
20. juni 2005 - 14:30 #4
ja men det virker stadig ikke bruger test test under join lans.
Avatar billede stois Nybegynder
20. juni 2005 - 14:37 #5
<?
      $SQL = "
            SELECT
                    host_lan.info as info,
                    host_lan.location as location,
                    host_lan.pn as pn,
                    host_users.name as username,  <--- komma for meget
            FROM
                    host_users
                    INNER JOIN host_lan ON host_user.id = host_lan.brugerid
            WHERE
                    user_name='". $_SESSION['logged_name'] ."' <-- Skulle det ikke være "  WHERE user_name='".$_SESSION['logged_name']."' " *Det vil sige uden mellemrum ved SESSION*
            LIMIT 1";
            $loadin = mysql_query($SQL) or die(mysql_error() ."<br>".nl2br($sql));
            while ($Get = mysql_fetch_object($loadin)){
        ?>

læs teksten....
Avatar billede tras Juniormester
21. juni 2005 - 08:18 #6
Har jeg rattet og nu v9rker koden men den viser ingen oplysninger fra databasen og siden bliver bare hvid som kan ikke vise noget når der ikke er noget i sql.
Avatar billede tras Juniormester
22. juni 2005 - 10:21 #7
...