Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 18:08 Der er 24 kommentarer

Virus, som Norton ikke kan fjerne i WININET.DLL

Jeg har fået virus på min stationære computer, på trods af Norton antivirus. Den bevirker at jeg har fået en blå baggrund på skrivebordet, hvorpå der står noget med at trjoan-virus was found, try to scan your computer with available anti-virus/spyware remover" og noget mere står der også. Og den baggrund kan jeg ikke fjerne. Norton siger dog at der er fundet en virus i filen WININET.DLL i system32 mappen. Men Norton kan ikke gøre noget ved filen. heller ikke slette den. I øvrigt bevirker virussen at alle processer nærmest bliver sat i stå. At åbne Denne Computer kan tage flere minutter.. Håber der i kan hjælpe mig på den her, vil nemlig gerne undgå at skulle formatere computeren. Tak
Avatar billede arlet Juniormester
19. juni 2005 - 18:13 #1
Vi betegner en format c: som aller sidste udvej..

Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 18:17 #2
Nemlig. Vil gøre alt hvad jeg kan for at undgå formatering af c: Prøver Hijackthis. Men er det en kendt form for virus?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 19:40 #3
Har problemer med at få hentet den fil. For internet explorer bliver lukket ned i tide og utide pga den virus. og kan heller ikke åbne systemgendannelse. vinduet bliver lukket ned med det samme
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 19:55 #4
Den "WININET.DLL" er vist oplevet før - der skal en HiJackThis Log til for at få kål på det hele ordentligt...

Direkte link: http://www.arlet.dk/hjt.exe

Opret en ny mappe på skrivebordet. Tryk gem og gem den i den nyoprettede mappe. Så dobbeltklikker du på filen og trykker Scan derefter ændre scan knappen sig til save log som du så trykker på. Så markerer du teksten og kopierer den, og derefter sætter du den ind i tekstboxen i denne tråd, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Evt.: http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

<arlet> ruller videre...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 19:55 #5
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor noget forsinket feedback...
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 20:46 #6
Godt, sætter hele loggen ind her. håber i kan finde noget i den ;)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:02:07, on 19-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
D:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
D:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
D:\Programmer\Internet Download Manager\IDMan.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
D:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\msagent\AgentSvr.exe
C:\Documents and Settings\Mikkei\Skrivebord\Kopi af hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: IDM Helper - {0055C089-8582-441B-A0BF-17B458C2A3A8} - D:\Programmer\Internet Download Manager\IDMIECC.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] D:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "D:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] D:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Parallel Tasking] C:\Programmer\Parallel Tasking\ptask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PSGuard] C:\Programmer\PSGuard\PSGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "D:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerDiscovery] C:\Programmer\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IDMan] D:\Programmer\Internet Download Manager\IDMan.exe /onboot
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O8 - Extra context menu item: Download All Links with IDM - D:\Programmer\Internet Download Manager\IEGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download with IDM - D:\Programmer\Internet Download Manager\IEExt.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} - D:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} - D:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\idmmbc.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede levich Nybegynder
19. juni 2005 - 20:51 #7
mikkel_k -> Undskyld at jeg bryder ind med en besked til majsmarken, arlet og andre eksperten.
Kan nogen hjælpe her: http://www.eksperten.dk/spm/626832
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 21:04 #8
iorden så længe jeg løser mit problem ;)
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 21:21 #9
Håber i kan finde noget ;) kunne være kedeligt at skulle formatere hele computeren
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 23:14 #10
<mikkel_k>: Delte meninger om [Messenger Plus! 3] => http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 23:19 #11
Hvad er disse programmer:
"Internet Download Manager" ? http://www.internetdownloadmanager.com/

!!!!! "Parallel Tasking" ? http://castlecops.com/s6597-Parallel_Tasking.html !!!!!!

(Dette siger vel en del?)
Avatar billede rexman Nybegynder
19. juni 2005 - 23:41 #12
Majsmarken hvad med at lade ham prøver dette her.
Det kan lyde som du har fået smitfraud og pcguard på din pc.
tjek lige dette link
http://www.trojaner-board.de/showthread.php?t=18970&highlight=smitfraud
fra svar 5 af, det hjalp hos mig
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
20. juni 2005 - 00:15 #13
Internet download manager er et program jeg har installeret for at downloade andre programmer, og sætte downloads på pause osv. Men det andet ved jeg bestemt ikke hvad er. har aldrig hørt om det. Men det der smitfraud står der noget om på min blå baggrundsskærm. og i starten ville den downloade noget med pcguard.
Avatar billede kalp Novice
20. juni 2005 - 10:15 #14
Disse mapper ville jeg afinstallere..
eller slette.. eller med andre ord du skal.

C:\Programmer\Parallel Tasking\
C:\Programmer\PSGuard\

og så ville det være en god ide at scanne med mwav i fejlsikret tilstand.
fuldopsætning slås til.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

og angående skrivebordet.. sikre dig det ikke bare lige kan løses på følgende måde.

højreklik på skrivebordet..vælge egenskaber.

tryk på fanen skrivebord... og tryk på knappen tilpas skrivebordet.
vælge fanen web og fjern flueben i alt herinde.

se om det hjalp.
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
20. juni 2005 - 12:15 #15
Jeg prøver lige at slette pcguard og parralel tasking. og ser om det hjælper. Men kan det passe at jeg har den virus der hedder: Trojan-Spy.HTML.Smitfraud.c?
Avatar billede kalp Novice
20. juni 2005 - 12:38 #16
Det kan du godt have.. den kommer tit med PSGuard.. du kan lige se hvordan det går når du har afinstalleret de programmer der.

og ellers følge indlæg nr. 2 fra spywarefri her.
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14929
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
20. juni 2005 - 13:35 #17
jeg prøver at følge den guide.. øjeblik :P
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 09:22 #18
Status her ?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
29. juni 2005 - 17:56 #19
Er lige paa ferie.. foelger op senere
Avatar billede rexman Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:08 #20
det må sgu godt nok være en lang ferie han er på :-)
Avatar billede gittehojland Nybegynder
22. marts 2006 - 18:51 #21
Hej Kære Eksperter!

Jeg har nu prøvet ALT i de sidste 3 dage uden held. Kører også med Norton som ikke kunne fange denne PSGuard.

Her er et resultat af min logfile, da jeg kørte Hijackthis.Vil I mon hjælpe?
Tusind Tak!!!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:47:17, on 22-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\wwSecure.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Webroot\Washer\wwDisp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\EXCEL.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\OPScan.exe
C:\Documents and Settings\Gitte\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\I1TLV56P\hjt[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/msgr7/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Programmer\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Window Washer] C:\Programmer\Webroot\Washer\wwDisp.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O16 - DPF: {01010E00-5E80-11D8-9E86-0007E96C65AE} (SupportSoft SmartIssue) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {01012101-5E80-11D8-9E86-0007E96C65AE} (SupportSoft Script Runner Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\PROSetWired\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Washer Security Access (wwSecSvc) - Webroot Software, Inc. - C:\WINDOWS\system32\wwSecure.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2006 - 20:05 #22
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Det vil pakke programmet ud i mappen smitRem.

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følge vejledningen)
Avatar billede gittehojland Nybegynder
23. marts 2006 - 08:43 #23
Hej

Tak for linket, men programmet opfører sig ikke som du skriver, da der ikke er mulighed for at vælge: "RunThis.bat" .
Er der mon en tålmodig og venlig sjæl, der har tid til at guide mig igennem en fuldkommen fjernelse af dette snavs? Jeg er ikke sat ind i programmering osv. Har nu i flere dage prøvet alt uden held.
Det ser ud til at PSGuard installerer sig selv løbende og især ved opstart og nedlukning, men også mens maskinen kører. Jeg har også fået en bestemt skrifttype, som ej heller kan fjernes. Der er nogen der taler om systemgendannelse.
Noget helt andet er: Hvorfor i alverden kan Norton ikke opsnappe denne trojaner? Jeg har betalt USD 35.00 for et års abonnement og alligevel sørger de ikke for at sikre deres betalende brugere.
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2006 - 10:16 #24
Hvad mener du helt præcis med at du ikke har mulighed for at vælge Runthis.bat?
kan du ikke se filen?