Avatar billede label Nybegynder
06. april 2001 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan uploader jeg en Access til en SQL-server?

Jeg har på mit webhotel SQL, hvordan uploader jeg alle data fra en accessdatabase til sql-serveren?

Der er et dns på (newwave)

???
Avatar billede nute Nybegynder
06. april 2001 - 15:43 #1
du skal først konvertere din db til SQL server... du kan ikke legge en Access db på en SQL server...
Avatar billede perla Nybegynder
12. april 2001 - 15:22 #2
Eksporter data til en CSV (komma sepereret fil). Upload filen. Importer den i SQL\'en. En tabel med samme struktur skal være oprettes forinden.
Avatar billede mick Nybegynder
13. april 2001 - 15:19 #3
1)Åben DBen i Access, og vælg tabellen du vil overføre til SQL-serveren.

2) Højreklikk, og vælg \"eksporter\"

3) Som filtype vælger du ODBC database

4) Vælg navn tabellen skal have på SQL-serveren

5) Du må nu oprette en ny DSN forbindelse, ved at klikke på \"new\". For at oprette denne, må du have SQL-servernavn, brugernavn, password, og databasenavn

Herefter er det bare at vælge den nye DSN forbindelse, ogoverføre tabellen og alle data.
Avatar billede prof.-x Nybegynder
03. maj 2001 - 14:37 #4
Du kan også uploade din database til din udbyder og spørge om de vil importere den. Måske er det en service de tilbyder SQL kunder.

Bortset fra det, så tror jeg der er forskel på MySQL og SQL-Server. Ved at mange udbydere tilbyder MySQL.
Avatar billede hooh Nybegynder
10. maj 2001 - 15:27 #5
Man kunne lave et asp-program som henter data\'er fra Access tabellen og smider det ned i en MySQL

så bliver data\'erne kopieret ind i din MySQL
Avatar billede nebula Nybegynder
28. maj 2001 - 02:13 #6
Erhm... eller installere klient delen af SQL server (du får brug for den anyway når først dine data ligger online på SQL serveren).

Med i denne pakke er et program som hedder \"Import and Export Data\" som underligt nok kan løse alle dine problemer :o)