Avatar billede geden123 Nybegynder
19. juni 2005 - 10:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grim visning af billeder?

Jeg har lige købt en ny bærbar computer. (Dell Inspiron 510m) Skærmopløsningen er sat til 1400x1050 hvilket ser fint ud i Windows, programmer osv. Men når jeg surfer på nettet er kvaliteten af billeder, logoer osv. vildt dårlig (nogle hjemmesider bedre end andre). Hvordan kan det være?.

Kan det virkelig passe at jeg skal sætte skærmopløsningen ned for at få det til at se ordentligt ud?

Kan man ikke optimere billedvisningen et sted?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. juni 2005 - 11:26 #1
De fleste hjemmesider er sat op til: 800x600 eller 1024x768
Avatar billede dmcn Praktikant
19. juni 2005 - 11:29 #2
Prøv at tage et screenshot af en website hvor logo m.v. er dårlige, og se det på en anden skærm - er problemet også dér?
Avatar billede geden123 Nybegynder
19. juni 2005 - 21:20 #3
sempron>>Ja, det er rigtigt. Det var derfor jeg spurgte om det virkelig kan passe at man skal sætte skærmopløsningen ned, hvilket forøvrigt ikke giver noget bedre skærmbillede.
Avatar billede geden123 Nybegynder
19. juni 2005 - 21:24 #4
nOrmality>> JEg har nu prøvet at tilslutte en monitor til min bærbar. Jeg har fundet ud af at billeder og logoer også er hakkede på den. Det ser bare bedre ud fordi monitoren er lidt "ulden" i billedet. Jeg tror derfor ikke at der er noget problem andet end at jeg skal vende mig til at se på et skarpt billede istedet for et uldent :-).

Tak for tippet!

Hvis du kommer med et svar skal du nok få point.
Avatar billede dmcn Praktikant
19. juni 2005 - 23:56 #5
Det får du så her. :)