Avatar billede larsfinnerup Nybegynder
19. juni 2005 - 10:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ingen diskette...5a4: qttask.exe/ Win 2000

Jeg får denne meddelelse hver gang jeg åbner min computer, og når jeg klikker 'Annuler' forsvinder meddelelsen...
Der ud over kører computeren fint, læser fra alle drev etc.
Fejlmeddelelsen lyder:
"5a4: qttask.exe - Ingen diskette
Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev \Device\Harddisk1\DR3."
Det pudsige er, at jeg ikke aner hvad det er for en harddisk den tror den mangler... De eneste 2 drev, jeg har, hvor der ikke er 'medier' i, er min flashkort-læser ( fordi jeg ikke ejer et flashkort ) og mit 3½" diskettedrev ( A:\ )
Jeg har for nyligt tilkoblet "Indekseringstjenesten", for at få hurtigere søgninger på min PC, kan det være derfor ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2005 - 10:46 #1
qttask er den er launcher quicktime playeren når du klikker på en .mov.

Du kan prøve følgende:

Geninstaller Quicktime.
Fjerne qttask fra opstarten af maskinen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 16:27 #2
Når man normalt ville "Fjerne qttask fra opstarten" kan man bruge [Start][Kør][MSConfig] - men denne funktion findes jo ikke under W2000.
Alternativt:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Den instalere et icon i kontrolpanel: [StartUp] - kør det og find [qtime] og delete...

PS: http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=larsfinnerup&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp - der er nogen der kalder på dig ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. juni 2005 - 10:37 #3
Status ???
Avatar billede larsfinnerup Nybegynder
25. juni 2005 - 00:47 #4
Jeg har af-installeret quicktime, og det virker fint !

THX a lot !
Avatar billede larsfinnerup Nybegynder
25. juni 2005 - 00:49 #5
Hvordan FANDEN giver jeg nu dig point ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2005 - 10:30 #6
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2005 - 10:31 #7
... og hermed [svar]...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. september 2005 - 10:41 #9
Det var et [svar] ...