Avatar billede mindreklog Nybegynder
17. juni 2005 - 17:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fejl på stationær - lykkes på bærbar - ping test?

Jeg sidder med et stort problem.
Jeg har hentet en TDC basis cd og ville installere det på en stationær computer. Hver gang jeg installere den og modemet ringer op, så går der 2 sek. så er det som den afbryder igen og skriver forkert brugernavn og/eller adgangskode..

Jeg prøvede så på min bærbar, da jeg efter 10 forsøg ikke mente at jeg skrev forkert. Her er der ingen problemer overhovedet den er på nu på nettet..

Hvad kan det skyldes. PÅ stationær er installeret XP efter en formatering. Det samme er gældende på bærbar. Modem er et eksternt på stationær og internt på bærbar. Modemet til stationær har virket tidligere uden problemer.

Kan man teste computeren på nogen måde.. om der ligger noget som spærrer for den, fx tidligere forbindelser.. har tidligere kørt både netbasis og telia på den stationær..

Jeg har lavet en ping test.. ping ni.dk - denne virker tilsyneladende kun når man er online.. kan man gøre andet..
Avatar billede mindreklog Nybegynder
17. juni 2005 - 19:17 #1
kom nu hjælp
Avatar billede mindreklog Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:02 #2
telia's internetopkalds nummre var åbenbart "brænt" ned i modem, så den kun kunne ringe op til telia og ikke til andre..