Avatar billede newcoma Nybegynder
14. juni 2005 - 22:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XP genstarter når jeg lukker computeren

Hej

Jeg har for nylig geninstalleret XP og nu genstarter det når jeg lukker ned. Mit bundkort er et asus a7v-133 og BIOS er 1009 som er den nyeste. Jeg har prøvet at ændre PowerDownAfterShutDown til 1 men det hjalp ikke. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
14. juni 2005 - 23:43 #1
i kontrolpanel under strømstyring skal du være
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
14. juni 2005 - 23:44 #2
argh, enterknappen sidder løs.. men check under "strømstyring" i kontrolpanen.. eller prøv at reloard setup default i bios.

have phun
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2005 - 23:59 #3
Klik på knappen Start, højreklik på Denne computer, klik på Egenskaber, klik på fanen Avanceret, og klik derefter på Indstillinger under Start og genoprettelse.

Under Systemfejl skal du få vist afkrydsningsfeltet Genstart automatisk. Hvis afkrydsningsfeltet Genstart automatisk er markeret, genstarter Windows automatisk, hvis computeren uventet stopper.  Så du fjerner markeringen ud for Genstart automatisk, for så vil den skrive om den fejl der opstår i stedet for at genstarte. Du kunne passende skrive her, hvad den skriver af fejl eller STOP kode.
Avatar billede henning_b Nybegynder
15. juni 2005 - 11:21 #4
Jeg har samme problem på en Compac Presario 700.
Hvor skal jeg kunne se fejl eller stopkode?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 14:22 #5
Når automatisk genstart er slået fra, så vil den ikke genstarte hvis der opstår en fejl, men den vil stoppe, vise en blå skærm, hvor der står årsagen til at fejlen opstod.
Avatar billede henning_b Nybegynder
15. juni 2005 - 16:09 #6
Det gør den ikke. Selv om automatisk genstart er slået fra, genstarter den lystigt uden problemer, idet den er færdig med at gemme indstillinger og lukke windows
Avatar billede newcoma Nybegynder
15. juni 2005 - 17:17 #7
Nu har jeg fjernet markeringen og den genstarter ikke, men skærmen går i sort uden at computeren slukker...
Avatar billede newcoma Nybegynder
16. juni 2005 - 13:24 #8
Er der ikke andre forslag?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juni 2005 - 13:29 #9
Du skal ændre det i strømstyring-avanceret i når jeg trykker på...(luk computeren)
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juni 2005 - 15:19 #10
Fik du det hen?
Avatar billede newcoma Nybegynder
16. juni 2005 - 17:58 #11
Ja den står til at lukke computere men det skal den windows jo gøre automatsk?
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. juni 2005 - 19:16 #12
Er APM aktiveret i strømstyring.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juni 2005 - 21:40 #13
Du kunne også prøve dig frem med dette link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;320299
Avatar billede newcoma Nybegynder
19. juni 2005 - 22:03 #14
Det hjalp at køre windows update