Avatar billede kristian_k Nybegynder
14. juni 2005 - 14:15 Der er 9 kommentarer

Freeware virus-program

Hej
Jeg har det problem at min mors bærbare (2 måneder gammel) er begyndt spontant at lukke ned; man når lige at få et glimt af en blå skærm, hvor der et eller andet sted står : "der er fundet en fejl på hardwaren" og så slukker den.
Har i nogen idé om hvad det kan være for en virus, samt hvilket (gratis) virusprogram jeg skal downloade?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2005 - 14:18 #1
Hm, det lyder som ikke en virus men nærmere en fejl i hardware fejl... prøve at kontakt butikken første omgang
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2005 - 14:19 #2
Hvis du skal have en gratis antivirus program så vil mit anbefaling være AVAST.. avast home edition :)
Avatar billede kristian_k Nybegynder
14. juni 2005 - 14:32 #3
jeg er næstem sikker på at det ikke er en fejl på hardwaren, for problemet opstod først på min mors efter jeg havde overført en film fra min bærbare til hendes! Det må jo tyde på at der på en eller anden måde har været en virus "vedhæftet" den film
Avatar billede makralle Nybegynder
14. juni 2005 - 14:40 #4
Her du prøvet at starte computeren i fejlsikret tilstand? Det kan være at det så kan køre og at du der igennem kan få en ide om hvad der er galt.

angående antivirus kan du se her:

http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
Avatar billede kristian_k Nybegynder
14. juni 2005 - 15:00 #5
Jeg har lige downloaded avast, og den fandt en "trojansk hest" som jeg slettede. Samtidig kørte jeg også Microsoft AntiSpyware, og den fandt 5 forskellige spyware programmer.
De to gange computeren gik ned, var jeg igang med et spil. Jeg vil lige prøve dette spil igen (som der forøvrigt aldrig har været problemer med)for at se om computeren endnu engang går i blå skærm og slukker.
Avatar billede kristian_k Nybegynder
14. juni 2005 - 15:17 #6
ØV, da jeg var inde i spillet skete det igen. AARGH
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. juni 2005 - 15:26 #7
Grisoft har en gratis udgave af deres AVG Antivirus, som bliver anbefalet i flere pc-blade som et af de bedste gratis antivirus-programmer

http://free.grisoft.com/freeweb.php
Avatar billede uffesteenberg Novice
14. juni 2005 - 15:28 #8
Bruger det selv og har kun haft én virus i 2,5 år - og det var en af de allerværste som næsten ingen kunne undgå..
Avatar billede kristian_k Nybegynder
14. juni 2005 - 16:09 #9
jeg har nu fundet ud af hvordan jeg undgår problemet: jeg bliver nød til at sætte opløsningen ned til 800x600, så kan jeg godt spille. Det er underligt, for før kunne jeg sagtens køre den højere