Avatar billede dknsj Nybegynder
11. juni 2005 - 12:04 Der er 13 kommentarer

online konstant på messenger.

Hejsa.. Min mormor har lige fået StofaNet, og nu har jeg været nede og hjælpe med at få smidt MSN Messenger på.

Spørgsmålet er så: Hvis hun gerne vil være konstant online på messenger, bruger den så mange Megabytes på StofaNet om dagen?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. juni 2005 - 12:08 #1
Den bruger ikke noget ved at stå tændt. Den bruger først noget når hun sender og får beskeder. Husk det især er vedhæftede filer der fylder mange MB der koster.
Avatar billede dknsj Nybegynder
11. juni 2005 - 12:09 #2
Men det koster vel lidt, når nogle logger på. Fordi den skal alarmere/opdatere listen når nogle logger på.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. juni 2005 - 12:10 #3
Iøvrigt mener jeg at Stofanet har så man kan følge med i hvad man har af forbrug. Så er det jo bare at lade den stå tændt en hel dag og tjekke hvor meget hun har brugt.
Avatar billede dknsj Nybegynder
11. juni 2005 - 12:11 #4
Ja..
Avatar billede boxer Nybegynder
11. juni 2005 - 12:12 #5
Ja det gør det. Men det er meget få kb den skal hente af den grund.

På stofanets loginside mener jeg hun kan følge forbruget. Er jeg helt forkert på den?
Så er det jo nemt nok at regne ud hvad det koster.
Avatar billede dknsj Nybegynder
11. juni 2005 - 12:12 #6
Men er det noget jeg kan være helt sikker på? Altså at den ikke bruger noget ved at stå og være online?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. juni 2005 - 12:16 #7
Den bruger selvfølgelig lidt men det er som sagt meget lidt.

Lad bare spørgsmålet stå lidt endnu - det kan være der er andre der har en anden mening end min :o)
Avatar billede dknsj Nybegynder
11. juni 2005 - 12:17 #8
ok.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
11. juni 2005 - 15:36 #9
Som Stofa kunde, kan du altid følge dit forbrug på startsiden, hvor du logger ind.

Desuden koster det ikke særlig meget at lade den står tændt, og beskederne er ren tekst (normalt) hvilket er en byte pr. bogstav, så kan du selv regne den ud :)

Man har mulighed for at tilmelde sig "always on", som gør at så snart hun starter sin computer, så er der internet adgang, og hun går derved uden om startsiden, og hun kan dermed starte sin messenger ligeså snart Windows starter, og opnå forb.
Avatar billede nva Praktikant
12. juni 2005 - 11:55 #10
Det er måske en idé at gå på www.mess.be og finde en patch til at slå diverse reklamer osv. fra med - så bruges der da ikke ressourcer på at hente det skidt.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. juni 2005 - 07:10 #11
Kunne du bruge noget af det?
Avatar billede boxer Nybegynder
29. juni 2005 - 14:45 #12
dknsj -> Det er vist ved at være på tide at du lukker dette spørgsmål samt de andre herfra: http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=dknsj&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 12:50 #13
?