Avatar billede ulricho Novice
09. juni 2005 - 18:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Crtl-F4 i XAL virker ikke

Jeg står på en stykliste i XAL 2.7 og vil trykke Crtl-F4 for at springe over i lagerkartoteket. Det virkede, men det virker pludseligt ikke på en anden computer.

Hvor er fejlen? Højreklik på ikonet og ...?
Avatar billede ishoey Nybegynder
09. juni 2005 - 23:24 #1
Funktions tasterne kan være reserveret af eks. grafikkort eller andre programmer.
Avatar billede dma Nybegynder
10. juni 2005 - 07:13 #2
Hvis det er Windows versionen skal du trykke CTRL+ALT+F4

På visse tastaturer under XP skal du også trykke Win knappen (dvs. CTRL+WIN+ALT+F4)
Avatar billede ishoey Nybegynder
10. juni 2005 - 08:19 #3
dma: med mindre man har omdefineret tasten (Hovedkartotek)! under Opsætning/taster og værktøjslinie!
Avatar billede pct Nybegynder
10. juni 2005 - 10:34 #4
På de fleste af vores maskiner med Intel grafikkort har jeg disablet 'Hot-key' i driveren, hvorefter CTRL+ALT+F4 atter virkede.

Per :o)
Avatar billede ulricho Novice
23. juni 2005 - 06:28 #5
Undskyld den lange svartid. Jeg fik ingen meddelse om, at der var svaret på spørgsmålet :-?

Ishoey: Hvordan finder jeg ud af det?
dma: Det er DOS! Har prøvet med andre tastekombinationer, men det virker ikke. Nu går jeg ind i F1 og trykker Enter på Crtl-F4 i hjælpemenuen. Tasten er i øvrigt ikke omdefineret.
pct: hvordan disabler jeg denne funktion?

NB. Der er i øvrigt også en anden computer, der gør det samme. Kan det have noget med drivere at gøre?
Avatar billede ishoey Nybegynder
23. juni 2005 - 15:16 #6
Prøv, ikke at starte andre programmer end Xal, Der må køre nogle overordnede programmer, Jeg mener Nvidia og som Dma nævnte Intel (Grafik kort), har nogle ekstra programmer kørende som gør at man kan Zoome skærmen osv., prøv at checke instillingerne for de programmer først, da der jo findes mange programmer findes der jo lige så mange muligheder.
Avatar billede ulricho Novice
24. juni 2005 - 16:53 #7
Det er med beklagelse at jeg må afvise dit svar, ishoey. Du har nok ret, men jeg kan ikke finde fejlen. Grafikkortet er et ATI-kort, og der er ingen indstille-muligheder på kortet.
Jeg har heller ikke omdefineret tasten!
Avatar billede ishoey Nybegynder
28. juni 2005 - 11:12 #8
Så lige en sidste ting, virker det hvis du omdefinerer tasten i XAL?
Avatar billede ulricho Novice
29. juni 2005 - 18:01 #9
Ishoey, du har ret i at man kan omdefinere tasten. Men det er synd for de andre brugere, og der er jo også noget, der hedder vaner. Det kan lade sig gøre, men det er ikke smart.

I øvrigt kunne jeg ved omdefinering af tasterne ikke kalde Ctrl-F4 og Ctrl-F6 trykkene. Hmm.

Hvor omkoder jeg dette netkort?
Avatar billede ulricho Novice
07. august 2005 - 17:08 #10
Gode ideer?
Avatar billede ulricho Novice
24. september 2007 - 18:45 #11
Formaterede harddisken. Så virkede det.
Avatar billede pct Nybegynder
25. september 2007 - 08:12 #12
Ja, indtil du installerer setup-disken der fulgte med grafikkortet.