Avatar billede mtychsen Praktikant
09. juni 2005 - 17:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst headset - hvordan hvis man ikke har Bluetooth?

Jeg har ikke bluetooth i min PC, men kunne godt tænke mig sådan et lille smart trådløst headset, så jeg kan gå rundt i huset, mens jeg taler i skype eller andre Voip-klienter fx. Jeg er meget træt af, at skulle være klistret til skærmen, når der tales i flere timer til familien i udlandet.

Men ALT hvad jeg har kunnet finde der ude på nettet af trådløse headsets skriver alle, at de kun virker, hvis man har noget bluetooth i sin eksisterende PC.

Findes der slet ikke andre alternativer. Eller hvad skal jeg tilkøbe ekstra, for at de andre bluetooth-headset virker?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2005 - 18:17 #1
Du kan købe en USB Bluetooth dongle, så får du let Bluetooth. Du skal dog være opmærksom på at nogle headset/dongler kan være begrænset til 10 meter. Samt at nogle headsets kun virker sammen med specielle headsets.

Bluetooth USB dongler: http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=63&Parent=&Lastdays=&Soegeord=usb+bluetooth&Producent=&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Page=1&Rating=&Type=&Value=&Bundle=&x=26&y=5
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 18:21 #2
Jeg tror ikke der er meget andet endnu, men måske i fremtiden.
Jeg kan deridmod fortælle dig at en bluetooth-dongle (indstik i usb) ikke er så forfærdelig dyr, som man ellers går rundt og tror.

Mange køber nogen i f.eks fona der rækker 10 meter, til omkring 250 kr.
Men jeg var så heldig at få fat i en Gigabyte GN-BTD02, som er en af de mindste dongler der findes men samtidig også en af de mest moderne med hensyn til funktionalitet.
Dens rækkevide er bla. 100 meter (klasse 2) og den understøtter den nyeste bluetooth standard, som endnu ikke er blevet indført (den er selvfølgelig bagud kompitabel).

Jeg fik denne herlighed til den lette sum af 250 kr. inklusiv fragt, så vil klart anbefale den.

Håber du kunne bruge mit svar til noget.

Mvh. Rasmus
Avatar billede mtychsen Praktikant
09. juni 2005 - 22:22 #3
rlundsgaard: hvor fik du så den Gigabyte GN-BTD02 fra? Jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet.
Avatar billede mtychsen Praktikant
09. juni 2005 - 22:34 #4
Desuden er det nu klasse 1 (Class 1) der bevidner om 100 M afstand. Og så er det vel også godt med 2 Mbit/s, som jeg ikke rigtig kan finde ud af, om har noget med klasserne at gøre. Men jeg har fundet denne, der er class 1 og med 2 mbit/s: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138459
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
09. juni 2005 - 23:04 #5
Jeg købte den hos Retail1/olestage i vordingborg, men tror ikke de har den.
En komplet liste over de forhandlere Gigabyte sælger til i dk findes her:
http://www.giga-byte.dk/dealer/country.php

Angående Class 1 og 2 så var det nok en type, for som du selv siger, er det class 1 der er 100 meter, og class 2 der er 10 meter.

Ved heller ikke helt angående Mbit/s
Men en detaljeret beskrivelse af Gigabyte donglen findes her:
http://global.giga-byte.com/Communication/Products/Product_Bluetooth_GN-BTD02.htm

.Rasmus
Avatar billede hr.usb Nybegynder
10. juni 2005 - 08:48 #6