Avatar billede pnr Nybegynder
09. juni 2005 - 06:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave link på flash

Jeg skal have lavet et link på et flashbillede. Jeg har prøvet følgende:

<a href= "...">
    <object>
        ......
    </object>
</a>

Det virker ikke...

Bør man sålave linket direkte i Flash, ved at ligge en usynlig knap over hele flashbilledet?

hvis det er løsningen er der så nogen der kan guide mig til hvordan jeg gør det (Jeg ved intet om Flash!)
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
09. juni 2005 - 10:23 #1
du skal ikke lave html men actionsscript hvis du ikke ved noget om flash kan jeg guide dig til hvordan man kan gøre:

-marker billedet og klik på F8 og set kryds i buttom nu er det en knap
-marker din knap(billedet)og open panelet actions hvor du vælger geturl og dobbelkliker på kommandoen så den kommer over i det hvide felt
-i feltet geturl skriver du hvor den skal linke til f.eks http://www.eksperten.dk
-i feltet target vælger du i rullemenuen _blank

så burde det virke når du tester filmen(ctrl + enter)
Avatar billede pnr Nybegynder
09. juni 2005 - 10:23 #2
Har fundet ud af det...

Lavede billdet om til en knap ved at trykke F12 og satte så følgende script på:

on(release) {
getURL("http://www.eb.dk","_blank");
}
Avatar billede pnr Nybegynder
09. juni 2005 - 10:24 #3
Jeg havde lige selv fundet ud af det....

svendtthomsen tak for din kommetar, smid et svar så får du pointne...
Avatar billede svendthomsen Nybegynder
10. juni 2005 - 23:33 #4
javel