Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
08. juni 2005 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan kun tilgå med et hvis antal computerer på en printerserver.

Hvordan kan jeg komme på med nogle flere computerer?
Jeg skulle måske nævne at vores netværk er et domaine via en exchangeserver.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juni 2005 - 10:12 #1
Problemet kan ligge i at du bruger et arbejdsstation operativsystem som printserver. hvis du f.eks. bruger XP, kan der max være 10 samtidige forbindelser. Løsninger er at få fat i et server operativsystem, hvor denne begrændsning ikke findes
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
08. juni 2005 - 10:43 #2
Det er en win2K arbejdsstation, så man kan vel ikke ændre på det med antalet af de samtidige brugerer.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. juni 2005 - 12:18 #3
Nej, køb en printserver, og smid den over netværket til serveren og del den derfra.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. juni 2005 - 12:26 #4
En w2k arbejdsstation, er også en arbejdsstation, du skal installere en w2k server på den maskine, ellers kan du kun have max 10 samtidige forbindelser, der er hardcoded ind i operativsystemet. Alternativt kunne du opsætte en linux maskine som printserver via Samba
Avatar billede allan_w_hansen Nybegynder
09. juni 2005 - 16:58 #5
Jeg har installeret printeren på en Win2K server, så nu kør det. :-) Tak for effektiv og hurtig hjælp.