Avatar billede _hexokain Nybegynder
07. juni 2005 - 22:54 Der er 4 kommentarer

problem med asus bundkort (P4C800 E Deluxe)

Hej med jer derinde :).
Jeg har netop inst. nyt mob (ASUSP4C800 E DELUXE) og vil gerne køre videre med mit gamle styresystem Wxp) som ligger på 2 stk sata (WD36GB).Ved opstart siger den No drive attached to the fasttrackcontroller, the bios ios not installed. Og jeg finder ingen raid bios og 2 ud af de 4 sata udg. der på mob er det kun 2 der er aktive og sjovt nok er det dem som ikke hedder raid (på mob).operating mode er sat til raid i bios. har forsøgt med opdatering af bios men er ikke sikker på at jeg gør det helt rigtigt.vil mægtigt gerne have et par gode råd.
Mit System:
Pentium 4 2,6
2*512 Ram
Radeon 9800xt
P4C800 E Deluxe
1 stk maxtor 12oGB
2 stk WD36GB (Raid)
1 stk WD160GB
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2005 - 01:53 #1
Iflg. denne guide in install af SATA diske står allernederst
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

"Hvis dit bundkort har en ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R controller, f.eks. bundkort med i875P/i865PE eller i915/i925 chipsæt, behøver du ingen driverdiskette med mindre du vil køre RAID på dine SATA harddiske. Det samme gælder for nForce3 og nForce4 baserede bundkort."

Dit bundkort har netop 875P chipset og ICH5. Driver til dit bundkort er her, men jeg tør ikke sige hvilken du skal have til SATA RAID
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Håber du kan bruge noget af det.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2005 - 01:56 #2
Beskrivelsen af dit bundkort findes her (info om 875P chipset og ICH5)
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/overview.htm
Avatar billede _hexokain Nybegynder
08. juni 2005 - 16:45 #3
Mig store klovn havde ikke sat BIOS opsætning korrekt....men nu er der gang i maskinenen igang mange tak :)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2005 - 00:05 #4
Fik du et tip om BIOS opsætning via link til boegebjerg.dk ovenfor, eller . . .?

Lægger et svar i tilfælde du synes mit indlæg var til hjælp.  :)