Avatar billede vsign Nybegynder
07. juni 2005 - 20:04 Der er 10 kommentarer

Kan man bruge domainenavn som variable

Hvis nu jeg har 2 eller flere domainenavne som peger på den samme side kan jeg så bruge domainenavnet som variable?

eks.

www.domaine1.dk = varDomain1
www.domaine2.dk = varDomain2

/vsign
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 20:14 #1
Nej, dot-notationen kan du kun bruge overfor etablerede objekter, så der kommer med det samme en fejl om, at den ikke kender objektet www ...

-- men hvorfor vender du det ikke bare om ?-)

var Domain1 = www.domaine1.dk;
var Domain2 = www.domaine2.dk;
Avatar billede vsign Nybegynder
07. juni 2005 - 20:41 #2
Jeg vil gerne bruge domaine navnet til at bestemme hvilket skin, CSS filer der skal bruges og nyheder der skal vises
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 20:47 #3
?-)

Det kan du vel også sagtens, for hvis det er din egen server, som viderestiller, vil den jo ikke ændre urlen, og så kan du bare aflæse den ...
Avatar billede vsign Nybegynder
07. juni 2005 - 20:51 #4
Nu var tanken ikke at brugeren skulle viderestilles men sitet skulle vises forskelligt ud fra hvilket domainnavn som brugeren brugte for at komme til sitet, men hvis ikke det kan lade sig gøre så må det jo blive en viderestillings procedure
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 21:01 #5
Hvis de to forskellige domænenavne peger på din egen server og der viderestilles til det samme dokument, kan du aflæse domænenavnet fra urlen, men det vil nok ikke være tilfældet, hvis du viderestilles fra andre servere !-)
Avatar billede vsign Nybegynder
07. juni 2005 - 21:04 #6
ok - nu har jeg ikke prøvet dette før, så derfor de nok "dumme" spg. Hvordan kan jeg aflæse domainnavnet fra url'en.

Sitet ligger hos vores ISP og vores domaine navnet peger på en ip adresse som vi har fået af dem.
Avatar billede gryn Nybegynder
07. juni 2005 - 22:47 #7
Følgende skulle gerne lave en variabel "domainnavn" indeholdende adressen

var domainnavn = window.location.href;
Avatar billede roenving Novice
07. juni 2005 - 23:58 #8
Hrm, måske mere fremgangsrigt at hente selve host-navnet:

var domain = window.location.hostname;//vil returnere f.eks. www.eksperten.dk !-)
Avatar billede gryn Nybegynder
08. juni 2005 - 00:11 #9
Du har ret...

:-)
Avatar billede roenving Novice
28. juli 2005 - 15:41 #10
... måske lige en reminder til dette, som stammer fra den mail-løse periode !-)