Avatar billede dadane Novice
07. juni 2005 - 08:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Qtek2020 Active Sync via BT

I følge http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=2417 skulle det ikke være et problem.

Jeg løber dog ret hurtigt panden mod en mur.

Jeg får aktiveret Bluetooth seriel port (kan ikke bruge COM3 men kun COM7, - men det kan vel være lige så godt?)

Jeg kan dog ikke få Active Sync til at forbinde sig med min PDA (Qtek2020). Den søger hver gang jeg forsøger, - bl.a. på COM7, - men uden held.

Jeg har forsøgt at connecte min serial port til min telefon. Den ser den godt nok men svarer at "Service Bluetooth Serial Port is not found on device Dijkstra" (Dijkstra er navnet på min telefon).

Hvad gør jeg??? (P.S. Jeg har IKKE den craddle som man "normalt" bruger til active sync)
Avatar billede dadane Novice
07. juni 2005 - 10:16 #1
Nu er jeg kommet en del videre.

Jeg er gået ind i Bluetooth på telefonen og har slået "Inbound COM port" og "Outbound COM port" til. Jeg har pairet telefonen og computeren.

Når jeg starter Active Sync på computeren ser jeg at min bluetooth indikator i proceslinjen bliver grøn! Det er vel et godt tegn.

Af en eller anden grund bruger den nu COM8 i stedet for COM7.

Men det virker stadig ikke. Er der andet jeg skal gøre på telefon (PDA) siden?
Avatar billede dadane Novice
07. juni 2005 - 13:16 #2
Så lykkedes det!
Jeg havde succes med
1) At forbinde PDA til PC
2) At starte ActiveSync på PDA

Så kørte det :-)