Avatar billede krak Nybegynder
06. juni 2005 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sprogforvirring i Win XP

Hej

Jeg har netop installeret en ny pc, der blev leveret med præinstalleret win xp dk.

Dog har den en del sprogforvirring, selvom jeg har sat alt og alle sprogindstillinger til Dansk.

I kontrolpanelet står de fleste ikonbeskrivelser på dansk, med undtagelse af "Automatic updates", java plugin, grafikkort og lydkort.
Selv, når man går ind på Automatic updates, er dialogboksene på engelsk. Alle andre dialogbokse i kontrolpanelet er på dansk.

Problemet gentager sig i enkelte programmer, hvor det sker at menuen (filer, vis, funktioner mm.) er på engelsk, mens resten er på dansk.
Langt de fleste programmer er dog fint på dansk.

Igennem hele installationen (og geninstallationen som desværre ikke hjalp på problemet), har jeg valgt Dansk alt det jeg kunne. Det samme i kontrolpanelets sprogindstillinger.

Men er der flere steder, hvor man kan ændre sprog? Et eller andet sted må der være en indstilling gemt...

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede da_darkside Nybegynder
06. juni 2005 - 17:01 #1
omformater computeren :)
Avatar billede gratis Nybegynder
07. juni 2005 - 00:11 #2
I Internet Explorer ka du tilføje/fjerne sprog her:.

Kontrolpanel|Internetindstillinger|Generelt|Sprog.

du ka prøve med denne ting (selvom jeg ikke tror det vil gøre en forskel når pc'en er nyinstalleret..)

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede krak Nybegynder
07. juni 2005 - 10:07 #3
* Som jeg skrev, har jeg allerede forsøgt at geninstallere uden held.
* I IE's sprog-boks står der kun dansk.

Ærgeligt... Har I andre forslag?
Avatar billede krak Nybegynder
22. juni 2005 - 14:52 #4
Min leverandør foreslår at jeg køber en recovery-cd, da problemet er velkendt med en serie de fik leveret... Så en ny version af deres installation må blive løsningen.

Så er der kun tilbage at håbe, at det virker...
Avatar billede krak Nybegynder
06. juli 2005 - 11:27 #5
Update:

Underligt nok fungerer den korrekt, hvis man sætter alt til engelsk, genstarter, sætter alt til dansk og genstarter igen. Så kan den pludselig godt finde ud af det...

Længe leve Windows' genstarts-hysteri!