Avatar billede hhans Nybegynder
06. juni 2005 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Komfur med indbygget "emhætte"

Jeg mener engang at have set et (Bosch?) komfur med indbygget emhætte, som man ligesom kunne slå op bagerst på komfuret, så man var fri for at hænge en emhætte op over komfuret.

Jeg kan imidlertid ikke finde dette igen så: Er der nogen der kender til en producent af sådanne komfurer - meget gerne med et linkt!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 13:10 #1
VOSS lavede en gang en bord emhætte til deres frontline serie, ved ikke om den laves mere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 13:19 #2
http://www.voss.dk/node64.asp?prodid=1108 En en indbygnings emhætte som man bruger sammen med indbygnings kogeplader. Den kommer op af bordet. Følgende link er til en side der viser den i et setup med galskeramisk plade til venstre og grill til højre:

http://www.billigehvidevarer.dk/product_vhc.asp?page=show&PID=1791&type=normal&ReturnLink=12
Avatar billede hhans Nybegynder
06. juni 2005 - 14:06 #3
james_t_dk - meget flot fundet! Jeg havde set på voss´s hjemmeside, men kunne ikke finde det (ikke det letteste sted at finde rundt).

Jeg vil søge lidt nærmere info om den - det er ikke så meget der står på hjemmesiden, men nu har jeg bestilt nogle brochure.

Jeg venter lige lidt med at lukke spørgsmålet - det kunne jo være, at der kom en producent eller to mere frem.
Avatar billede rynke10 Novice
06. juni 2005 - 16:32 #4
http://www.gaggenau.com/US_en/Ventilators/Ventilators-Overview/Product-Detail.do?protocol=*~VL+051&contentId=961493
Var engang selv helt vild med ideen om en emhætte monteret i bordet. Tror dog ikke det var en gaggenau jeg så, men den kunne det samme. Har man en koge-ø kan den indbygges der og drejes ind over gryden, eller væk hvis du vil se ned i maden. Det er hamrende smart, men for h..... hvor er det dyrt. Kan huske at den jeg så, bosch tror jeg, kostede omkring 25.000. Det er jo også en slat for en emhætte.
En rigtig fed emhætte (hvis man kan sige det) er helt klart thermex. www.thermex.dk og der er rigtig mange modeller, men heller ikke lavpris.
Avatar billede hhans Nybegynder
08. juni 2005 - 09:40 #5
Jeg venter fortsat på brochure fra Voss, men rynke10 læg et svar, så kan I dele points.
Avatar billede hhans Nybegynder
09. juni 2005 - 09:24 #6
Nu ved jeg ikke lige hvordan man gør - jeg kan vel ikke på forhånd "kun" give halvdelen af points til james_t_dk. Hvis rynke10 vender tilbage må du give vedkommende halvdelen - ellers er det dine alle sammen.

Tak for hjælpen.
Avatar billede rynke10 Novice
23. juni 2005 - 02:27 #7
Helt iorden, når man ikke får mails fra Eksperten, så glemmer man at se efter i spørgsmålene. Håber du finder din emhætte.
Få evt fat i en brochure fra Gaggenau, de laver nok det ultimative i hårde hvidevarer, selv om det koster.