Avatar billede cplus Nybegynder
06. juni 2005 - 09:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udviklings sp

Hvor meget tid skal man bruge til at:

Udvikle et client/server opdateringsmiljø?

Der skal implementeres noget med socket kommunikation,
fil I/O,
sikkerhed,
og versionering.

Alt naturligvis i C#

Hvor lang tid må det tage?
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juni 2005 - 09:40 #1
Det kan man slet ikke sige ud fra ovennævnte.

For bare at kunne komme med et gæt, skal der foreligge en komplet kravspecifikation til projektet. Bla. skal det oplyses hvor meget dokumentation, der skal laves osv.

Et *meget* løst bud er en beta version - udokumenteret - i løbet af 1-2 måneder.
Avatar billede cplus Nybegynder
06. juni 2005 - 09:45 #2
ren rå kodning alt andet er skåret væk
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 09:57 #3
Umuligt at sige. Er der kun en ting som skal opdateres eller er det 717 forskellige
ting som skal opdateres ?

Det tager sikkert ikke lang tid at kode. Men at forstå problem stillingen vil tage
noget tid. Og det vil også tage tid at teste om det virker.
Avatar billede cplus Nybegynder
06. juni 2005 - 09:58 #4
det er alt fra assemblies til evt. tekst of licenser.

Og flere apps skal understøttes.
Avatar billede skwat Praktikant
22. juni 2005 - 01:14 #5
Jeg vil sige jeg kan lave det på cirka 3 timer, estimeret fra
socket cut/paste fra MSDN 1 time
fil I/O cirka ½ time
sikkerhed 10 minutter
versionering klare sourcesafe for mig.
Og så skal jeg lige huske at vedlægge en BSD licens.

Resten af tiden vil jeg så bruge på at drikke kaffe. ;)

Spøg til side, hvor mange forms? Hvor meget data? Der skal mere på bordet for overhovedet at kunne sige noget.
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:30 #6
ja det er så lidt for sent nu -for det er færdigt. Måske ikke helt efter mit hoved men færdigt er det da.

Men bortset fra det -så kunne jeg da godt tænke mig at høre hvad i synes om SW udviklingstid og at sende det til udlandet.

Jeg kan personligt kun være tilhænger af at man beholder tingene herhjemme i landet. Det kan godt være der spares en frygtelig masse tid på udvikling. Men hva så senere -når og hvis der bliver en løbende opdateringstid, support, ændringer, specialisering osv..

Er det ikke bedre at ha' ressourcen siddende ved højre hånd?

Og skal alting reelt set gå for stærkt? Hvad blev der er sublim -super hurtig kode som C++ ? Jeg er selv gammel i gårde med C++'en og jeg kan da naturligvis helt vildt godt li' C#.. Men hvis jeg skulle være ansvarlig så tog jeg uden tvivl skridtet og sagde binær form tak.
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:32 #7
der er ting jeg absolut ikke vil gå på kompromis med. Nu skal det så siges at jeg absolut ikke nyder hverken www eller gui udvikling. Jeg vil helst gnubbe næsen i det mere langhårede
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 23:37 #8
hvis man skal have success med outsourcing til østeuropa/asien, så kræver det
at man virkeligt har styr på sin udviklings process

send en garbage krav spec derned og du får garbage software tilbage

der er også kvalitets forskelle derovre så man skal også helst kende
noget til dem

mit skøn er at mindst 2/3 af outsourcninger til østeuropa/indien af software
udvikling er en fiasko (defineret som at det bliver dyrere alt i alt ved at
outsource dertil fremfor at få det lavet i Danmark eller andre vestlige lande)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 23:38 #9
forskellen mellem C# og C++ i hastighed vil for typiske business apps
næppe være signifikant
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:41 #10
ja jeg mener jo også at vores ekspertise er dem langt overlegent.

Jeg er også lidt bekymret omkring hele outsourcning tanken. Og hvorledes software branchen anses for mere og mere produktions-maskine frem for innovative løsninger, som  danner basis for reel konkurrence.
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:43 #11
korrekt arne v.

Men skulle jeg lave en tråd baseret server med millisecond refresh og opdateringstider så ville jeg tvinge mig selv tilbage i c compileren

ADO.NET og Forms så har du en business app
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:43 #12
groft set
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 23:48 #13
de har nogle rigtigt gode IT folk i Polen, Indien etc.

de har også nogle ikke så gode

jeg tror såmænd ikke at gennemsnittet i Danmark er bedre end hos dem

men der er altså nogle kultur barrierrer som gør at de ikke har så nemt som
danske ved at forstå en mangelfuld krav spec (ligesom vi formentlig ville være
lost med en mangelfuld krav spec på software til indien)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2005 - 23:48 #14
C# (og andre GC baserede sprog) har dårlige real time egenskaber
Avatar billede cplus Nybegynder
22. juni 2005 - 23:52 #15
jeg kender da kodere som jeg til tider mener er ægte 100% spader.
Selvom jeg selv har den holdning at jeg kun kan blive bedre -så undrer jeg mig engang imellem. Jeg har så også set lækker, lækker kode.

Men Bjarne og Bjarne samt en ID Carmack har vi nok ikke så mange af