Avatar billede Mads Nybegynder
03. juni 2005 - 18:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Medion GPS ville ikke som jeg

Hejsa.
Jeg har en Medion GPS, den fra TDC, og har købt mig et andet hukomelseskort til den.

Men nu er problemet så bare, at efter jeg har fået det andet MMC kort i den, vil den slet ikke finde den der GPs modtager, der er i den..

Hvordan får jeg den til det?

Den vil heller ikke finde den, selvom jeg sætter det gamle kort i igen.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
03. juni 2005 - 19:14 #1
har du haft den reset? Jeg havde samme problem men det viste sig at GPS var sat til deaktivated og porten var sat til 1 min skulle sættes til port 9. Det er dog ikke en Medion jeg har men det kunne da være ....
Avatar billede rebecca Novice
03. juni 2005 - 19:42 #2
Du skal ind under GPS opsætning og vælge din GPS modtager og evt.port som maxmuldjord skriver
Avatar billede Mads Nybegynder
04. juni 2005 - 10:11 #4
Er der ingen, der kan hjælpe?
Avatar billede Mads Nybegynder
04. juni 2005 - 19:29 #5
Jamen jeg har ikke mulighed for særligt mange instillinger, jeg kan ikke finde noget med GPS modtager, for man får ikke engang mulighed for at komme ind i Windows CE på denne maskine. Man starter op, og den kommer med et, hvor jeg kan trykke Settings, Navigation og MP3 Player.

Settings indeholder:
Touchscreen kalibrering, Tid til slukning, Batteristatus og Baggrundsbelysning

Instillingerne i Navigationsystemet (Navteq/navigon) indeholder:
Kortinformation, Ruteinformation, Lydstyrke, Visning, Kalibrering af touchscreenskærmen, Automode, Hastighedsprofil, Ruteplanlægning, Tidszone, Format, Fra-adresse og Produktinformation.

Hjælp mig lige her?
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
05. juni 2005 - 19:31 #6
hmmm der må være noget der hedder GPS parametre et eller andet sted? Det skal være inde i navi programmet. Hvad med at forsøge producentens hotline? prøv at se på deres hjemmeside om der ikke skulle være et tlf. nr. brug evt. skype til at ringe dem op på. Du må da kunne komme ind i windows på en måde?
Avatar billede Mads Nybegynder
06. juni 2005 - 00:09 #7
Der er overhovedet ikke noget inde i navigationssystemprogrammet, der kunne tyde på, man kan ændre på nogle indstillinger for GPS'en.

Den er lavet sådan, at når den tænder, kommer man ind på en side, hvor man kan vælge mellem Settings, Navigation og MP3 player. Ikke nogen mulighed for at komme ind i Windows CE.

Ringede ind til hotline, som ikke virkede til at have styr på noget som helst. Han sagde at den ikke kunne bruge sådan et 1GB kort som jeg havde købt, men det kan jeg se, den gør. Det virker heller ikke, hvis man sætter det gamle 256MB i igen.
Han sagde også, jeg skulle pille batteriet ud af maskinen, men der er ikke batteri i den :S Fin support...
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
06. juni 2005 - 07:40 #8
Ja der må da være et batteri i den ellers kan den jo ikke lades op? Grunden til at du skal pille det ud er at få den 100 % nulstillet. Så prøv nu at lede efter batteriet. Når du har prøvet det så se om ikke du kan komme i windows. Men prøv først med dit 256 mb kort som support foreslår
Avatar billede Mads Nybegynder
08. juni 2005 - 18:14 #9
Batteriet skulle man åbne med skruetrækket osv for at komme ind til. Tror det sidder langt inde. Men har fået pengene tilbage og må se om der er nogle andre gode navigationsanlæg i den prisklasse.

Tak for respons alle sammen!
Avatar billede Mads Nybegynder
08. juni 2005 - 18:14 #10
svar