Avatar billede laantefjer Nybegynder
01. juni 2005 - 21:44 Der er 10 kommentarer

Cookies fejl i Explorer

Hejj Eksperten.dk
jeg har haft et problem i længe tid nu med Explorer, ( så jeg bruge firefox, men den virker jo ikke til alle sider. såå

Problemet er at jeg ikke kan får min Explorer til at tillade Cookies.
- ved godt hvordan man sætte indstillingerne op til det i "internet options"

jeg har prøvet at geninstallere, installere en ældre version, men lige meget er det hele.

Hjælp!!! hvad kan jeg gøre ???

Martin Veng // laantefjer
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 21:49 #1
Hvad nøjagtigt siger fejlmeddelelsen?
Avatar billede laantefjer Nybegynder
01. juni 2005 - 21:58 #2
der er ikke nogle bestem fejlmedding...
siderne siger bare at jeg skal sætte den til at tillade cookies.
men selv om den stå på " Accept all cookies " ..
fra hotmail kommer den her fra https://login.passport.net/cookiesDisabled.srf?lc=1033
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 22:27 #3
Har du SP2 installeret?

Har du prøvet at slette alle cookies og midlertidige internetfiler?
Avatar billede laantefjer Nybegynder
02. juni 2005 - 00:33 #4
ja jeg har sp2 og har også prøvet et installere den igen.
og har prøve at slette alel cookies og alt ..
det er meget mærkeligt.. har også haft en pæn computernørt til at kigge på det.. men..
men de lyder ikke til det er et kendt problem her inde ?..
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2005 - 16:18 #5
Hvad med det her:

IE > Funktioner > Internetindstillinger > Beskyttelse af personlige oplysninger > I "Indstillinger" klikker du på "Avanceret" > Hvis der er mærke i "Tilsidesæt automatisk.....", så fjern det og se, om det hjælper.
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2005 - 16:30 #6
Eller prøv at kigge her:

http://www.mcse.ms/message1600876.html
Avatar billede laantefjer Nybegynder
02. juni 2005 - 16:54 #7
tak .. milter
men desværre ikke noget der hjælper : (
( er er ikke nogle må man kan slette Explorer 100 % på ? og så hente den igen og installer ?..
[[ ps. hva er best SP1 eller SP2 ?
Avatar billede laantefjer Nybegynder
02. juni 2005 - 17:00 #8
ps. der er ikke nogle der kan sende mig sådan en. " Internet Explorer Privacy preferences " save file.
loade den ind i " Privacy import "
( ved ik om det vil hjælpe, bare en tanke ?
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2005 - 23:05 #9
Hvis du navigerer lidt rundt i de forskellige emner i "Internetindstillinger" (som det hedder i en dansk version), kan du flere steder se muligheden for at vælge "Default" eller måske "Standard" (som det vist nok hedder i den engelske version).

Der er godt nok en del, så det er måske derfor, du leder efter en enkelt fil til det hele, men jeg har aldrig hørt om en sådan :(

Og m.h.t. at fjerne IE6, så kig på linket herunder. Men det kræver, at du har en Windows CD med en tidligere version af IE.

http://support.microsoft.com/?kbid=312451

SP1 versus SP2?  Jeg har selv indtil for nylig kørt med en opdateret SP1 uden problemer, indtil jeg fik et andet problem, så jeg måtte formatere og geninstallere XP. Samtidig valgte jeg at installere SP2, som giver bedre sikkerhed, men mange har haft problemer med den, mange fordi de ikke fik maskinen renset ordentligt for snavs inden.

Men SP2 kan også give problemer, hvis man selv har installeret firewall, popupblokker, antivirus, o.s.v. Alle den slags programmer skal sættes korrekt op for at virke korrekt sammen med SP2.
Avatar billede milter Ekspert
02. juni 2005 - 23:09 #10
Og her er en god artikel om SP2:

http://eksperten.dk/artikler/459