Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. juni 2005 - 12:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til internettet

Hejsa
Jeg har pludselig fået et problem med at få forbindelse til internettet.
Problemmet opstod efter at jeg havde installeret et fildelingsprogram.
Programmet er nu slettet.
Jeg kan ikke få forbindelse til nettet.
Når jeg starter windows XP home op skriver den:
"Mobile Devices Properties
The TCP/IP network transport is not installed"
Jeg har prøvet at kigge under "NEtværksteder\vis netværksforbindelser og her står der under Trådløs netværksforbindelse:"Begrænset eller ingen forbindelse"
Det er en bærbar maskine og der sidder et Zyair G-100 trådløst kort i den .
Hvad pokker kan jeg gøre for at få skidtet til at virke igen.
100 points til den som kan komme med løsningen
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juni 2005 - 12:43 #1
Højreklik på din netværksforbindelse og vælg "reparér"
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 12:47 #2
Prøv det her:

Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Højreklik din LAN-forbindelse > Egenskaber > Generelt > Sæt mærke i "Internetprotokol TCP/IP" > Installer > OK.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. juni 2005 - 12:48 #3
boxer > Det har jeg også prøvet men det hjælper ikke.
Hvis jeg går ind i status for netværksforbindelser skriver den,
"Du kan muligvis ikke oprette adgang til Internettet eller visse netværksressourcer. Problemmet opstod, fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren".

Okey, men hvordan tildeler man så denne adresse ?
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 12:52 #4
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juni 2005 - 12:53 #5
Prøv lige milters forslag først.
Ellers er der 2 programmer du kan hente her:
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Start med LSP fixet - læs evt. vejledningen.
Virker det ikke prøver du winsock fix.
Gem begge programmer - der er gode at have hvis forbindelsen ryger.
Du skriver nemlig at du installerede et fildelingsprogram. Der kan ha' været noget adware med som forårsagede crashed. Det reparerer LSP fixet.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. juni 2005 - 12:56 #6
milter > Okey det prøver jeg nu.
Når jeg trykker OK til sidst står der:
"vælg netværkskomponent"
klient
tjeneste
Protokol

Jeg går ud fra at jeg så vælger protokol, så det gør jeg, nu kan man så vælge imellem:
driver til netværksovervågning
microsoft tcp/ip6
Nwlink

HEr har jeg så valgt microsoft TCP/IP 6, og genstartet maskinen, men det har desværre ikke hjulpet. Har jeg gjort det rigtige ?
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 13:03 #7
Det burde være korrekt, ja.

Af en eller anden grund modtager jeg ikke mail om nye indlæg i spørgsmål, hvor jeg deltager. Får I det, eller skal jeg til at lede efter en fejl på min OE?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. juni 2005 - 13:04 #8
YES...!!!
Super...
Boxer > Jeg hentede LSP-fixet ( på min stationære hvor forbindelsen virker ;-) )
Installerede det på den bærbare.
Kørte det.
Og så foreslog den at fjerne "eller andet".
Jeg svarede ja.
Genstartede, og nu virker skidtet igen.
Super godt.
Læg lige et svar, og tak for den hurtige hjælp begge to!
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2005 - 13:07 #9
Info: Jeg får heller ikke mails for tiden!
Avatar billede milter Ekspert
01. juni 2005 - 13:09 #10
vejmand > tak
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juni 2005 - 13:45 #11
Velbekomme :o)

Heller ingen mails her - ret belastende :o/
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. juni 2005 - 17:36 #12
Det samme her...Ingen mails.