Avatar billede svende Nybegynder
01. juni 2005 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Asp hjælpe

Hej jeg skal bruge lidt kode til en intranet side,
Det jeg skal bruge er en side der kan vise disse oplysninger:
Tidspunkt og data
Brugerenavn (lokale computer på domain)
Ip

Nogle der kan vise en php'er hvordan det skal gøres? :)
Avatar billede benhur Nybegynder
01. juni 2005 - 10:40 #1
Jeg tror du bliver nødt til at forklare dig selv lidt bedre...
Hvor har du f.eks. disse oplysninger lagret?
Tidspunkt kan findes ved now
Ip kan findes ved Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

Men du må forklare lidt nærmere hvad du mener...
Avatar billede svende Nybegynder
01. juni 2005 - 11:02 #2
Well skal have det brugerenavn fremt som brugeren der besøger siden er logget ind med. ligger på klienten som en env variabel %username%
Avatar billede benhur Nybegynder
01. juni 2005 - 11:27 #3
Hvis du f.eks. har dine brugere i en database, kan du når brugeren logger ind bare sætte brugerid'et ind i en session. Når du så skal have fat i oplysninger om brugeren, kan du bare bruge værdien af den session i din forespørgsel.
Men det er ikke i disse baner du tænker?
Avatar billede svende Nybegynder
01. juni 2005 - 11:31 #4
Nej jeg tænker ikke på at brugeren skal logge ind på siden. men der imod at vise det brugerenavn som man er blevet auth med i vores Domain (Active Directory)
Avatar billede benhur Nybegynder
01. juni 2005 - 11:50 #5
Hmm det er jeg ked af, jeg aner ikke hvordan man overfører værdier på den måde det skal gøres her...

Håber der er andre der kan hjælpe dig.