Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2005 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DNS reverse-lookup

Hej

Vi har en række DC, der alle kører DNS, DHCP og WINS.

Af en eller anden grund bliver et reverse-lookup oversat til forkert hostnavn. Hvis jeg kigger i DNS'en så ligger det optil 10 navne på hvert ip-nr.

Det er ligesom om den ikke rydder op.

Hvad kan der være galt?

Team
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2005 - 18:42 #1
er det ikke bare gamle adresser du har liggende - du kan jo slette manuelt?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2005 - 23:54 #2
Ellers kunne du slette din reverse lookup zone og genoprette den via New zone guiden - virker det nu?
Avatar billede kongenafvejle Nybegynder
07. juni 2005 - 12:58 #3
hvis jeg var dig ville jeg installere support tools som ligger på windows server cd´en, herefter vil jeg køre netdiag.exe, den tjekker bla. en række dns ting, hvis den finder nogle fejl, skal du køre netdiag.exe /fix dette har jeg brugt når jeg har haft dns problemer (har oplevet en masse undergruppper mangler)

Udover dette kan du også prøve og køre dcdiag.exe på samme måde, denne tjekker dit ad for problemer og kan også løse dem ved /fix parametren
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:30 #4
Løsningen var opsætning af scavenging
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 18:30 #5
:)