Avatar billede flash_84 Nybegynder
31. maj 2005 - 12:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af asp fra CD-ROM

Hej!

Jeg er nybegynder i alt det her programmering og er i øjeblikket igang med eksamensprojekt.

Vores asp side skal afleveres på CD-ROM, og jeg har ingen begreb om hvordan det fungerer.

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig?

I øjeblikket kører asp filerne på min egen computer vha. MS Win IIS (http://localhost/..../filnavn.asp)

Håber på nogle gode (hurtige) svar :)

Hilsen Flash
Avatar billede busschou Praktikant
31. maj 2005 - 12:29 #1
Du skal vel bare aflevere det du har lavet?
Så kopierer du vel bare de asp/html filer du har lavet over på cd´en?
Evt kopier hele mappen med din side i
Avatar billede busschou Praktikant
31. maj 2005 - 12:30 #2
De er jo til at finde i stifinderen :o)
Avatar billede flash_84 Nybegynder
31. maj 2005 - 13:48 #3
Nej, vores lærer snakker om at vi skal linke på en eller anden måde, sådan at asp filerne kan køres fra CD'en.
Synes også selv det lyder vanvittigt, men det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede nielle Nybegynder
31. maj 2005 - 14:03 #4
Hvis du har ASP-filerne liggende på CD-ROM'en, i en given folder, kan du jo bare oprette et virtual directory i IIS som peger på denne folder.

Men det er da ikke nogen specielt pæn løsning.
Avatar billede flash_84 Nybegynder
31. maj 2005 - 14:17 #5
Kan kun give jer begge ret, det er noget fjollet noget. Men hvordan virker virtual directory.
Jeg lægger mine filer ned på en CD så han kan åbne dem på sin egen computer. Skal det der "virtual halløj" lægges ned på CD'en eller hvad?

Flash
Avatar billede nielle Nybegynder
31. maj 2005 - 15:06 #6
Nej, et virtual directory sættes om i IIS'en. Det svare simpelthen til at oprette et nyt websted på den pågældende webserver. Det er ikke noget man kan flytte nogen steder hen. :^|
Avatar billede busschou Praktikant
31. maj 2005 - 15:16 #7
Jeg kan ikke se problemet
Hvis du har en mappe med dit websted og lægger den på din cd så burde det også kunne køres derfra
Alle links burde vel være relative?
Så hvis bare der er en index.asp...så kan læreren vel klikke på den?
Med mindre du ønsker cd´en automatisk auspiller når den sættes i og automatisk åbner webstedet...er det det du mener?
Avatar billede totalpc Seniormester
01. juni 2005 - 11:22 #8
Er problemet ik at hvis det er fordi han vil køre det på sin egen pc fra cdrommen, så vil det ikke virke da ASP skal afvikles af en webserver som i skriver?
Avatar billede busschou Praktikant
01. juni 2005 - 11:27 #9
jo det er jo klart. Men det burde da formodes at læreren kan afvikle asp på sin computer
Avatar billede flash_84 Nybegynder
01. juni 2005 - 14:57 #10
Tak for den store interesse i mit spørgsmål :)

Læreren har helt styr på asp, men han vil ha', at når han åbner html filen med de mange hyperlinks til vores opgaver, så skal det være muligt at klikke på et af disse hyperlinks, og så blive ført til den pågældende side med opgaven. Problemet er bare, at man jo klikker sig ind på en asp fil.

Når jeg afvikler dem på computeren kalder jeg dem jo ved at skrive http://localhost/ASP/hjemmeopgave5.asp

Jeg tænkte på om der var et trick så man kunne linke på en måde, så når siden starter, så kører den lige omkring den pågældende computer's IIS?

Automatisk afspilning er ikke nødvendig.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juni 2005 - 18:06 #11
Jeg er spændt...

Hvad var løsningen så?
Avatar billede flash_84 Nybegynder
26. november 2005 - 11:05 #12
Læreren kom ikke med løsningen. Er helt ærligt ikke helt sikker på han ved hvad han snakker om. Tror han har haft et lyn kursus i asp. Lidt for hurtigt måske ;)

Undskyld det sene svar :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. november 2005 - 11:07 #13
Dvs. man kan ikke lave det på den måde? Det mente jeg nu heller ikke, eftersom det er noget bøvlet med IIS og CD-ROM sammen.
Avatar billede flash_84 Nybegynder
26. november 2005 - 11:38 #14
Jeg har ikke arbejdet så meget med asp. Kun lidt på grundlæggende plan. Og har desværre ikke haft tid til at kigge på det siden.
Men hvis der er nogen herinde, der finder ud af, hvordan man gør, vil jeg da meget gerne vide det :)
Avatar billede ljungberg Nybegynder
01. marts 2006 - 15:27 #15
Jeg har selv søgt efter lignende løsning. Så vidt jeg lige kan se, vil det kræve en webserver der kører på CD'en. Jeg ved at man ikke kan få en IIS til det, men måske kan man få en light version af f.eks. apache som kunne fungere som webserver på en CD. Nogen med godt kendskab til Apache der har nogen ide om det?
Avatar billede ljungberg Nybegynder
01. marts 2006 - 15:46 #16
Der findes en del kommercielle produkter så som http://www.intorel.com/Products/ActiveSiteCompiler/default.asp.
Men der må da være nogle open source programmer?
Avatar billede flash_84 Nybegynder
03. maj 2006 - 12:25 #17
Jeg lukker tråden her. Tak for interessen i mit spørgsmål.