Avatar billede deras4 Praktikant
31. maj 2005 - 10:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Utilgængelig netværkscomputer / Logonfejl

Jeg har købt ny computer for et par måneder siden, og pludselig en dag under et netværksspil, opstod der en fejl. Jeg blev smidt af spillet, og kunne derefter ikke længere logge på spillet.
Efter denne dag, har jeg haft problemer med det generelle netværk på computeren.
Hvis jeg opsætter et netværk, enten vha en switch eller et lille lokalt netværk via krydskabel opstår følgende problem:

Når netværket er opsat, har min nye computer adgang til alle andre computere, men der er ingen som har adgang til min. Jeg kan sagtens deltage i netspil, og jeg kan rane programmer etc fra de andre computere. Jeg kan også sagtens ping'e de andre computere og de kan for så vidt også ping'e mig. Men lige så snart de andre prøver at få adgang til min computer kommer følgende fejl:

"\\computernavn er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse. LOGONFEJL: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype på denne computer"

Det skal måske lige nævnes at jeg efter problemet opstod i sin tid, har formateret hele computeren og installeret alt påny - to gange! Firmaet jeg har købt computeren igennem ved intet om netværksproblemer, men anbefalëde at jeg kunne spørge hér...

Computerne er alle i samme arbejdsgruppe, og vi har alle forskellige ip-adresser: 10.0.0.xxx og samme undernetmaske 255.255.255.0

På forhånd tak

Deras4
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:10 #1
Mon ikke det har noget med port blocking at gøre. Tjek evt. dit antivirus eller måske Windows firewall.
Avatar billede des_84 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:15 #2
Hej Deras4.

Har du husket og dele en mappe så de andre kan få adgang til din computer?
Evt. windows firewall eller et andet firewall program skal enten disables eller konfigureres.
Jeg har oplevet at problemet nogle gange godt kan komme af at du ikke har sat en adgangskode på den bruger de andre nu måtte bruge på din pc.
Avatar billede deras4 Praktikant
31. maj 2005 - 11:34 #3
Jeg har slået både Norton Firewall fra og Windows firewall. Normalt har man delt "Printere og fax-enheder" som standard, men jeg ved ikke om jeg har delt yderligere programmer.

Jeg har desuden aktiveret gæstekontoen, men har ikke tildelt denne en adgangskode. Prøver senere.. Vender tilbage i morgen...

Yderligere forslag er velkomne.
Avatar billede des_84 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:37 #4
Nogen gange blokere windows de indkomne requests hvis der ikke er adgangskode på en konto, det ville måske være en mulighed.?
Avatar billede deras4 Praktikant
31. maj 2005 - 11:44 #5
Umiddelbart kan man ikke sætte password på en gæstekonto... Kan jeg vælge at andre computere skal logge på via en anden konto??
Avatar billede deras4 Praktikant
01. juni 2005 - 09:24 #6
Nu har jeg testet diverse anbefalinger, og på en eller anden måde, virker møget nu.

Jeg kunne ikke sætte adgangskode på gæstekontoen, så jeg oprettede en midlertidig kode på min administrator-konto. Desuden delte jeg en tilfældig mappe, og slog alle mine firewalls fra.

Da jeg tændte computeren igen, slettede jeg adgangskoden og fjernede delingen af den tilfældigt udvalgte mappe.

Efter endnu en restart, var der ingen problemer med at logge på computeren fra andre computere. Så umiddelbart er problemet løst. Jeg tror at computeren har registreret at der har været adgangskode, og dermed tilladt adgang. At jeg så bagefter har slettet adgangskoden, ser umiddelbart ikke ud til at ændre noget; så hvad idéen med at oprette en adgangskode er, står mig stadig uvis...

Men, des_84, smid et svar. Så tildeler jeg dig pointene.

Tak for hjælpen - Hyp.
Avatar billede des_84 Nybegynder
16. juni 2005 - 14:09 #7
svar, og var så lidt;)