Avatar billede konradsen Nybegynder
29. maj 2005 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Update checkbox i MDB

Jeg får denne fejl, når jeg prøver at opdatere Sand/Falsk feltet i min database.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

Det er denne kode der udføre det:

<%

textVar = request.form("fdf_news_text")
textVar = replace(textVar,vbcrlf,"<br>")

If Request.Form("fdf_news_public") = "ON" then
  publicVar = Sand
  else
  publicVar = Falsk
End if

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.MapPath("/db/data.mdb")

  Conn.execute("INSERT INTO news (fdf_headline, fdf_text, fdf_date, fdf_author, fdf_public) VALUES ('"& Request.Form("fdf_news_head") &"', '"& textVar &"', '"& FormatDateTime(Now, vbShortDate) &"', '"& Session("fdf_name") &"', '"& publicVar &"')")

  conn.close
  set conn = nothing

  Response.Redirect "/default.asp?include=nyheder"

  %>

Databasen er sat til at bruge: Sand/falsk !!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 17:36 #1
Der skal "" tegn uden om værdierne.. dvs: "Sand" og "Falsk"

Men mon ikke at det skal være "True" og "False"..? Eller 1 og 0 ..?

/theSurfer
Avatar billede davidfossil Nybegynder
29. maj 2005 - 17:49 #2
jeg ville forsøge mig med:

If Request.Form("fdf_news_public") = "ON" then
  publicVar = True
  else
  publicVar = False
End if

I så fald vil jeg ikke tro at det er nødvendigt med " omkring.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 17:54 #3
Husk at undersøge, om du har brugt method="post" eller method="get".. :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 17:55 #4
Jeg vil også skyde på True/False.. mener at navnene er på engelsk..

/theSurfer
Avatar billede konradsen Nybegynder
29. maj 2005 - 18:12 #5
Jeg har brugt: method="post"!?
Avatar billede konradsen Nybegynder
29. maj 2005 - 18:16 #6
Det virker for iøvrigt ikke med: TRUE FALSE.. Det har jeg nemlig testet før. Heller ikke hvis jeg fjerner "" i UPDATE sætningen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 18:32 #7
If Request.Form("fdf_news_public") = "ON" then
  publicVar = True
  else
  publicVar = False
End if

...

  Conn.execute("INSERT INTO news (fdf_headline, fdf_text, fdf_date, fdf_author, fdf_public) VALUES ('"& Request.Form("fdf_news_head") &"', '"& textVar &"', '"& FormatDateTime(Now, vbShortDate) &"', '"& Session("fdf_name") &"', "& publicVar &")")

...
%>

Dvs, uden gåseøjne og apostroffer..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 18:33 #8
Prøv også med 1 i stedet for True, og 0 i stedet for False .. men altså uden apostroffer (') i din SQL sætning..

/theSurfer
Avatar billede konradsen Nybegynder
29. maj 2005 - 18:40 #9
Jeg får staig en fejl, men det er nu en anden:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.
/adm/script_add_news.asp, line 15

Koden på linje 15 er:

Conn.execute("INSERT INTO news (fdf_headline, fdf_text, fdf_date, fdf_author, fdf_public) VALUES ('"& Request.Form("fdf_news_head") &"', '"& textVar &"', '"& FormatDateTime(Now, vbShortDate) &"', '"& Session("fdf_name") &"', "& publicVar &")")
Avatar billede konradsen Nybegynder
29. maj 2005 - 18:44 #10
JAAA !!! Sådan mand !

Det virkede med 1 og 0 ! Sådan thesurfer! Nice work der. Point til dig, hvis du smider et svar.

:o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 18:52 #11
Svar smidt :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. maj 2005 - 18:56 #12
Jeg har lige lavet en lille test.. den accepterer både True/False og 1/0..

Takker for points :-)

/theSurfer