Avatar billede hirayz Nybegynder
29. maj 2005 - 15:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tv-out

jeg har et G4Ti4200 med tv-out

men jeg kan ikke få det til at virke
har sat kabelet i svideo i min dvd, men der kommer ikke rigtigt noget frem

håber i kan hjælpe
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 15:32 #1
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 15:32 #2
Citat:

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere - venligst lånt fra c-holst på eksperten.dk

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 16:53 #4
Virkede det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2005 - 17:49 #5
Prøv lige at kigge efter i dokumentationen til dvd'en om du skal sætte den over på en av-kanal eller lignende for at få den til at vise inputtet fra svhs stikket.

Den burde med det samme vise et eller andet, hvis den ellers står på klon tilstand i nview. Ellers så prøv at klikke detect devices i nview.
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2005 - 10:12 #6
Tid til feedback?
Avatar billede hirayz Nybegynder
31. maj 2005 - 11:50 #7
kan ikke rigtigt få det til at virke

den burde vel være på av

det er en scansonic dvd jeg har
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2005 - 11:55 #8
Hvis det står som det skal, SKAL den guide jeg linker til virke
Avatar billede huset Praktikant
02. juni 2005 - 16:53 #9
Går det?
Avatar billede huset Praktikant
26. juni 2005 - 17:15 #10
Er der tid til du gider lukke her, eller få smidt noget feedback!?
Avatar billede hirayz Nybegynder
28. juni 2005 - 21:06 #11
oh sorry
har ikke fået opdateret min exp email, har den på en gammel en

kunne ikke få det til at virke så jeg lukker bare og du får point :)
Avatar billede thomle Nybegynder
05. november 2005 - 11:51 #12
hey..

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke virker selvom jeg følger det der er skrevet i guiden..

Det der stik som jeg bruger til TVet, der kan jeg vælge mellem in og out, hvad skal den stå på??