Avatar billede Daniel.E Praktikant
27. maj 2005 - 10:34 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er der med Knoppix

lidt kolde og varme faqs om Knoppix, har intet.

hvad er den helt store "wow wow" ved Knoppix, hvis der altså er noget.
Avatar billede doodoo Novice
27. maj 2005 - 10:39 #1
Jeg prøvede det for noget tid siden - det er ikke noget wow halløj synes jeg... bestemt ikke - ét plus er dog at du kan brænde det ud og boote på CD... =)

Det brugte jeg da jeg ville se hvad linux var, og derved ikke skulle til at slette, formatere osv. mit windåse..
Avatar billede plazm Nybegynder
27. maj 2005 - 10:47 #2
Pros:
Det kører fra CD'en, så du skal ikke til at lave partitioner
Det virker på de fleste computere Out Of The Box

Cons:
Du kan ikke pille ved så meget.
Ting du ændrer bliver for det meste slettet ved reboot, med mindre du bruger et andet medie.
Avatar billede skau Nybegynder
27. maj 2005 - 10:48 #3
Jeg synes at det fede ved knoppix er, at du får en fuld linux med alt uden at installere noget på din computer - det giver rigtigt gode værktøjer som du kan have med dig og bruge over alt - hvis jeg feks skal fejlfinde på et net jeg ikke normalt er på, så er det lækkert at jeg bare skal bruge en tilfældig pc som jeg så kan boote fra min knoppix cd og vupti så har jeg alle de værktøjer jeg skal bruge.
JEg har også en version med sniffere osv så man kan se hvad der foregår på nettet.

Desuden er det en let måde at få snuset til linux - uden at skulle installere en version på sin pc - det kræver jo normalt mindst 1 partition på disken og det er jo ikke sikkert man har en eller vil igennem fdisk mm for at skabe en.
Avatar billede deadmez Nybegynder
27. maj 2005 - 10:52 #4
skau... du skulle vel aldrig mene Operator ?? :D admin/hacker versionen af knoppix.... heh..
Avatar billede skau Nybegynder
27. maj 2005 - 11:13 #5
Jo det er præcis den ;o)
Avatar billede gratis Nybegynder
27. maj 2005 - 13:02 #6
jeg bruger knoppix til bla. rescue system når maskiner ikke ka boote og brugeren er ved at dejse pga alle de vigtige filer der ikke er adgang til... det synes jeg er en lille smule wow :)her er der en lille gennemgang af knoppix http://www.helgec.dk/dappix.html her ka det hentes http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2005 - 14:06 #7
Som erstatning for en rigtigt Linux-installation giver jeg nu ikke meget for KNOPPIX, men som et gratis multi værtøj til at hjælpe både Windows og Linux brugere der vil jeg mene at KNOPPIX er genial, se f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/580847 + mange flere du kan jo bare lede
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. maj 2005 - 18:20 #8
gnoppix *host* *host*

Det er det samme som knoppix bare med KDE istedet for Gnome!
Bare lige hvis man ikke kan lide KDE! :)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
29. maj 2005 - 19:23 #9
ja ok.. det lyder da meget fansit... måske kunne man lige prøve det.. he he :)

smid et svar med jer
Avatar billede doodoo Novice
29. maj 2005 - 21:46 #10
svar :o)
Avatar billede doodoo Novice
29. maj 2005 - 21:46 #11
næh... svar :))