Avatar billede nauclerus Nybegynder
26. maj 2005 - 08:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af dias til digital

Hvordan, nemt og billigt ?

Kan det betale sig at investere i det fornødne udstyr eller skal man finde en der kan gøre det og givet fald er der nogen der ved hvor ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. maj 2005 - 09:01 #1
Du skal bruge en scanner der kan håndtere dias, eller du skal have en fotohandler til at scanne dem for dig
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2005 - 09:03 #2
Hvis du har en milliard af dem, så findes der en lille DIAS scanner, som letter arbejdet en del.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. maj 2005 - 09:05 #3
Hvis du giver 4000 kr. for en DIAS scanner er den rimelig god, og kan selv gøre noget ved ridser og støv på dine DIAS. Når du er færdig kan du tilbyde at scanne DIAS eller leje scanneren ud.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. maj 2005 - 09:06 #4
Se anmeldelser af scannere her: http://www.imaging-resource.com/SCAN1.HTM
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2005 - 09:06 #5
Du kan læse lidt om forskellen mellem en Almindelig scanner, der kan håndtere dias, og så en rigtig dias scanner her: http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul9b10.htm
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2005 - 09:09 #6
Du kan også få lidt hjælp her: http://www.villysonnichsen.dk/dias_scanner.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2005 - 19:15 #7
Kunne du bruge det til noget ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 12:14 #8
Hallo, nauclerus, er du der, og er du kommet videre ? ?
Avatar billede nauclerus Nybegynder
24. september 2005 - 09:50 #9
.
Avatar billede fray Nybegynder
31. juli 2006 - 11:36 #10
Vedr. scanning / konvertering af dias til digital, vil jeg bare tilføje en kommentar.

Der er mange der er glade for OpticFilm 7200 som kan scanne dias og negativer. Find der her: http://www.deltashop.dk/group.asp?group=61&sub=61
Avatar billede nauclerus Nybegynder
31. juli 2006 - 12:00 #11
Tak for svaret. Selvom der ikke længere er et behov for at finde en løsning da problemet er forsvundet. Vil lukke spørgsmålet