Avatar billede dbmanager Nybegynder
24. maj 2005 - 21:23 Der er 5 kommentarer

php4 og php5 på samme Apache-server?

Hej Eksperter

Er det muligt at konfigurere Apache, så nogle sites bruger php4 og andre php5?
Jeg tænker her på, at installere php5, og så lade de sites der endnu ikke er ændret kode på, køre videre på php4, indtil de er klar.

Er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2005 - 22:04 #1
principielt bør det kunne lade sig gøre

jeg er ikke helt klar over om man kan gøre det rent konfigurationsmæssigt
eller man skal end of rette application typen i koden og bygge

men jeg er overbevist om at det vil give mange problemer at få til
at virke

antal timer x en time løn vil med 99% sikkerhed overstige prisen for
en ekstra server

så jeg ville ikke gøre forsøget
Avatar billede glass Nybegynder
25. maj 2005 - 01:13 #2
Jeg har prøvet at kører PHP3 og PHP4 på samme apache webserver virker sådn set fint nok men kører bedre alene!
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
25. maj 2005 - 01:19 #3
Det er muligt ja, men løsning er sådan her:

1 Server
PHP5 = helloworld.php5 (eller .php)
PHP4 = helloworld.php4 (eller .php, hvis php5 er .php5)

Ellers skal du ud i 2 servere, som arne_v klart har ret i er nemmest.
Apache er heldigvis bare copy paste, og så ændre porten til f.eks. 81 istedet.
Avatar billede guv Nybegynder
16. februar 2007 - 00:18 #4
Avatar billede dbmanager Nybegynder
16. februar 2007 - 07:53 #5
Hi guy,
Jeg havde faktisk selv fundet ud af det, men ikke lige fået lukket, så du har da faktisk fortjent point'ene