Avatar billede dock Praktikant
24. maj 2005 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import af kontaktdata til Outlook - skal bruge flere felter!

Hej,
Ved en import af et excel ark med adresser fra købmandstandens, vil jeg gerne have en del flere felter såsom "moderselskab", "datterselskaber" mv med.

Problemet: når jeg kører "filer-import-anden fil-forbind brugerdefinerede felter" for jeg ikke adgang til andet end standard felterne og kan derfor ikke mappe de felter fra excel arket over til outlook.

Jeg har lavet formularen om, så de kan vises. Jeg har også i egenskaber til mappen valgt at det er den formular den skal bruge som standard.

Alternativt kunne jeg selvfølgelig lægge data ind under "overordnets navn" "ægtefælles navn" og andre ikke brugte felter, men er det ikke muligt at gøre det rigtigt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 21:00 #1
Bare lige en ide jeg fik, men kan du ikke exportere excel filen som en kommasepareret fil, og så importere denne i outlook. Jeg mener at kunne huske, at outlook kan gøre dette.
Dit problem er så at have de enkelte felter i den rigtige rækkefølge, men dette kunne du jo teste med en enkelt record.
Avatar billede dock Praktikant
25. maj 2005 - 00:05 #2
Tak for tilbage meldingen men det vil give samme resultat. Problemet stammer ikke fra om jeg importerer fra en excel eller csv fil, men hvilke felter outlook har lyst til at importere. Umiddelbart giver outlook i sin import guide ikke mulighed for at importere til de brugerdefinerede felter jeg har lavet i formularen.
Avatar billede dock Praktikant
25. maj 2005 - 09:56 #3
spg lukkes
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2005 - 21:54 #4
Velbekomme  ;-)